100 % Spokojenost klienta
Dopravní podnik města Brna – nový web pro všechny generace
-
AgenturaLESENSKY.CZ s.r.o.
-
KlientDopravní podnik města Brna, a.s.
Čeho jsme dosáhli
-
konverzní poměr stránek s prodejem jízdného+110 %
-
návratnost návštěvníků+ 12 %
-
bounce rate- 48 %
-
rychlost nalezení informace návštěvníkem× 5
Hodnocení experta
Celkové skóre | 80 % |
Konverzní poměr (30 %) | 100 % |
První dojem (20 %) | 50 % |
Růst výkonu YOY (25 %) | 75 % |
Bounce rate (10 %) | 100 % |
Klientská zpětná vazba (15 %) | 75 % |
Klient
Dopravní podnik města Brna, a. s.
Cíle projektu
Zpřehlednění a dobrá ovladatelnost webu (UX, UI)
Prezentace jízdného, produktů, dalších služeb a povinných informací (OBCHOD)
Technická optimalizace webu (SEO)
Podpora značky (BRAND)
Snadné ovládání pro zaměstnance firmy (SPRÁVA)
Podpora náboru (HR)
Z dat vyplývá, že cestující na webu snadno najdou, co potřebují. Díky tomu stráví na webu méně času hledáním a méně vytěžují informační linku DPMB.
Vizuální výstupy
Výsledky
Efektivita Přehledný web pro všechny generace
Ovladatelnost Zjednodušení pro zaměstnance
Naše nové stránky jsou jednoduše ovladatelné, dají se upravovat a rozvíjet podle aktuálních požadavků, především jsou však moderní a přehledné.
Realizace
Výchozí situace
Původní web DPMB pocházel z roku 2013 a vznikl svépomocí přímo uvnitř společnosti. S postupem let se do něj přidávala řada nových informací a funkcí. Neustálými aktualizacemi se web stal velmi složitým, nepřehledným a špatně se ovládal. Web byl nepřívětivý jak pro návštěvníky, tak pro zaměstnance podniku, kteří měli na starost jeho aktualizace. Neexistovala také odpovídající responzivní verze webu, což se s rozšiřujícím počtem mobilních zařízení stalo velkým problémem.
Analýza & výzkum
V rámci analýzy jsme prozkoumali návštěvnost jednotlivých sekcí a setřídili nejdůležitější informace. Základní úkolem analýzy bylo zjistit, jaké informace cestující na stránkách hledají a jak s nimi pracují. Původní web byl rozdělen do několika sekcí (Doprava, Jízdné a podobně). Analýza ukázala, že v každé sekci existují zpravidla jedna až dvě velmi navštěvované stránky a ostatní navštěvuje méně než 1 % uživatelů.
Důkladně jsme také také sledovali proces vkládání nových informací a systém obsluhy webu zaměstnanci DPMB.
Nová struktura a UX
Výsledky z analýzy jsme využili při přípravě nové informační architektury. Zúžili jsme počet stránek a informace roztřídili zcela jiným způsobem. Některé sekce jsme rozdělili, některé zanikly úplně nebo se staly součástí jiných.
Vytvořili jsme také systém pro často kladené dotazy k jednotlivým tématům (například Elektronické šalinkarty, Tištěné jízdenky a podobně). Ten pomohl shromáždit na jednom místě všechny potřebné informace, a to v přehledném formátu, který se snadno udržuje, edituje a doplňuje.
Design pro všechny cílové skupiny
Při navrhování vzhledu webu jsme upřednostnili vizuální minimalismus. Hlavní roli na webu hrají dopravní informace a cílem designu je jejich zvýraznění, nikoliv přehlušení.
Důležitou podmínkou pro grafiku bylo také zohlednění všech demografických skupin cestujících městské hromadné dopravy. Stránky musely být přehledné, jednoduché a dobře čitelné. Web tak pracuje s relativně velkými prvky, vzdušnými obsahovými bloky a dobře čitelným fontem. Je optimalizovaný pro použití specializovaných čtecích zařízení a lépe přístupný pro uživatele se zhoršeným zrakem.
Důraz na vývoj a inovace
Webové stránky jsme postavili na systému Drupal. Největší technickou výzvou byla příprava administrace pro zaměstnance a napojení stránek na původní informační systém DPMB. Díky perfektní komunikaci s oddělením Dopravních informací se nám podařilo rozhraní nejen propojit, ale též vylepšit a obohatit o nové prvky.
Zaměstnancům podniku jsme zjednodušili a zdokonalili proces zadávání mimořádných událostí a aktualizaci jízdních řádů. Pro cestující jsme nově nachystali filtr mimořádných událostí a spolehlivé fulltext vyhledávání.