Inspirace od WebTop100

Uvedení ROKU ginu na český trh skrze sociální sítě a influencer marketing

Hlavním cílem projektu bylo uvést značku ROKU gin na trh, představit značku českým spotřebitelům a zajistit co nejvyšší pozici na trhu. Připravili jsme brandovou strategii skrze Instagram, influencer marketing, eventy a vlastní produkci. Díky správnému propojení těchto aktivit, vhodným obsahem a komunikací, se nám podařilo úspěšně uvést ROKU gin na saturovaný trh ginových značek a zajistit pozici mezi TOP 3.
3
3. místo Influencer marketing roku 2023
Lorem ispum

Čeho jsme dosáhli

  • ZAJIŠTĚNÍ POZICE NA TRHU
    Získání pozice mezi TOP 3
  • ZVÝŠENÍ TRŽEB
    Navýšení tržeb o 372 %
  • UVEDENÍ NA TRH
    Představení nové značky prémiového ginu

Hodnocení experta

Celkové skóre 50 %
Kvalita kreativy (25 %) 50 %
Strategie komunikace (25 %) 50 %
Efektivita komunikace (25 %) 50 %
Viditelné označení reklamy (25 %) 50 %

Klient

STOCK Plzeň – Božkov s.r.o.

Stock Spirits Group sdružuje vynikající lokální značky lihovin z různých zemí Evropy pod jednou střechou. Naši lidé a naši zákazníci je milují. Investujeme do nich, pečujeme o ně a posilujeme je – na jejich domácích trzích i mimo ně. V centru pozornosti našeho podnikání je Evropa a evropští spotřebitelé. Záměrem Stock Spirits je „obohatit chutě života“ nabídkou skvělých produktů, aby bylo možné se radovat, vychutnávat si a sdílet všechny dobré věci v životě.

Cíle projektu

Uvedení značky na vysoce saturovaný trh

Zvýšení povědomí o značce

Zvýšení tržeb

Zajištění pozice mezi TOP alkoholovými značkami

Aktivace skrze sociální sítě a influencer marketing

Získání nových fanoušků na Instagramu

S ohledem na skvělé výsledky kampaně ROKU gin, jsme se rozhodli projekt přihlásit do marketingových soutěžích WEBTOP100 a IEA23. S tímto úspěšným projektem se nám podařilo získat v soutěži IEA dvakrát 1. místo - v kategorii Brandová kampaň a Cestovní ruch a gastronomie. V soutěži WEBTOP100 jsme získali dvakrát 3. místo - v kategorii Brandová kampaň a Influencer marketing.

Mgr. Vojtěch Lambert CEO

Vizuální výstupy

  • ROKU gin a botanicals
    1/5 ROKU gin a botanicals
  • ROKU gin a botanicals
    2/5 ROKU gin a botanicals
  • ROKU gin a occasions
    3/5 ROKU gin a occasions
  • ROKU gin a Perfect serve
    4/5 ROKU gin a Perfect serve
  • ROKU gin a occasions
    5/5 ROKU gin a occasions

Výsledky

Pozice mezi TOP 3 Zajištění pozice na trhu

Nárůst fanoušků na Instagramu Sociální sítě

Zvýšení prodejů o 372 % Navýšení tržeb

Aktivace fanoušků skrze influencer marketing Influencer marketing

Spoluprácu s agentúrou LCG New media musíme zhodnotiť veľmi pozitívne. Dodržiavanie tonality a image značky na sociálnych sú samozrejmosťou a s tým spojený kreatívny obsah, ktorý ľahko prispôsobujú náročným požiadavkám našej spoločnosti. Nesmieme zabudnúť spomenúť perfektný proklientský prístup a že vždy je na prvom mieste budovanie povedomia značky a dosahovanie jej cieľov skvelým contentom.

Katarína Foldváryová Distributed Brand Specialist STOCK

Realizace

PRIMÁRNÍ CÍL

Cílem projektu bylo dostat ROKU gin do povědomí fanoušků ginových značek a následně ji ukotvit na trhu prémiových ginů na předních pozicích. Jelikož skrze omezený rozpočet nebylo možné připravit masivní omnichannel kampaň, zanalyzovali jsme si cílovou skupinu a v rámci strategie se zaměřili na platformy, kde se nejvíce pohybuje - Instagram. V rámci kampaní jsme vsadili na kombinaci cílení na reach a post engagement (v poměru 80:20), abychom zajistili dostatečného zapojení fanoušků přes interakce a rozložením nákladů získali co nejvyšší dosah a zobrazení. V rámci kreativy jsme zapojili vlastní produkci a autentický obsah, soutěžní posty a propojení značky s fanoušky v rámci eventů s ambasadorem pro aktivaci CS.


CÍLOVÁ SKUPINA

Cílovou skupinou značky ROKU gin jsou ženy a muži ve věku 25-34 let. Společným zájmem jsou alkoholové značky (zejména gin), hudba, gastronomie a lifestyle. Na sociální síti Instagram je potenciál cílové skupiny při účelu kampaně na dosah 2 600 000 uživatelů - z toho je rozložení podle pohlaví 1,4 mil ženy a 1,2 mil muži. V rámci kampaně jsme pak zasáhli téměř 2,4 mil uživatelů v celkové roční frekvenci 10x.


VÝZVA

Vzhledem k rozpočtu, který byl omezený (stovky tisíc na roční komunikaci), jsme museli zvolit efektivní a zároveň účinnou cestu, jak a kde zasáhnout cílovou skupinu. K tomu nám v rámci analýzy cílové skupiny, jejího chování vyšla nejlépe komunikace na sociálních sítích, a to konkrétně Instagram.

Cílová skupina na IG vyhledává místa, kam se zajít pobavit nebo na drink a následně toto sdílejí se svými přáteli nebo followery. Proto nám dávalo velký smysl zkombinovat právě komunikaci na IG s influencers. Skrze nižší rozpočet jsme si nemohli dovolit velké influencerské celebrity, a proto jsme zvolili střední a menší, ale zato autentické influencery.


KREATIVA

Instagramový grid jsme poskládali ze standardních IG postů a typo postů, ve kterých jsme představili zajímavosti o ROKU ginu. Zaměřili jsme se na historii a specifickou výrobu ginu, společně s unikátními ingrediencemi z Japonska. Na každé roční období jsme vybrali posty s botanicals, které s touto dobou a ROKU ginem souvisí. K tomu jsme sladili kreativu na fotkách a podařilo se nám vytvořit pro zimu, jaro a léto barevnou synergii a kompozičně vyvážený feed. Pro fotografie jsme vybrali unikátní kompozice s dostupnými japonskými prvky a vhodným foodstylingem. Pro focení jsme se vybírali vhodné prostředí, které by souznělo s globální strategií ROKU ginu a lokálními podmínkami.


VÝSLEDKY

Hlavní parametr úspěchu byl poměrně rychlý start prodejů a zajištění pozice na trhu prémiových ginu mezi TOP 3 (z pozice povědomí, tak i prodejnosti). Dnes můžete ROKU gin najít ve většině koktejlových barů a zároveň je dobře dostupný v retailu.

Propojením offline a online aktivace. Do brandové strategie jsme zahrnuli vlastní produkci fotografií a videí, soutěžní příspěvky k aktivaci publika. Navázali jsme na první influencer kampaň a pro značku vytvořili dlouhodobé spolupráce s influencery a ROKU gin doprovázeli na nejrůznějších eventech. V rámci ROKU gin eventů jsme zajišťovali live reportáže, které jsme sdíleli rovnou na instagramový profil. Do komunikace jsme také přidali ambasadora značky, který je hlavní tváří ROKU ginu a učí jeho správnou prezentaci v rámci Masterclass pro barmany, připravuje speciální drinky v pop up barech a na pravidelných guest bartendingových akcích.

LCG New Media s.r.o.

Chcete také uvést vaší značku na konkurenční trh?

Podívejte se na další Case Studies od LCG New Media