Pozice mezi TOP 3 Zajištění pozice na trhu
Uvedení ROKU ginu na český trh skrze sociální sítě a influencer marketing
-
AgenturaLCG New Media s.r.o.
-
KlientSTOCK Plzeň-Božkov, s.r.o.
Čeho jsme dosáhli
-
ZAJIŠTĚNÍ POZICE NA TRHUZískání pozice mezi TOP 3
-
ZVÝŠENÍ TRŽEBNavýšení tržeb o 372 %
-
UVEDENÍ NA TRHPředstavení nové značky prémiového ginu
Hodnocení experta
Celkové skóre | 50 % |
Kvalita kreativy (25 %) | 50 % |
Strategie komunikace (25 %) | 50 % |
Efektivita komunikace (25 %) | 50 % |
Viditelné označení reklamy (25 %) | 50 % |
Klient
STOCK Plzeň – Božkov s.r.o.
Cíle projektu
Uvedení značky na vysoce saturovaný trh
Zvýšení povědomí o značce
Zvýšení tržeb
Zajištění pozice mezi TOP alkoholovými značkami
Aktivace skrze sociální sítě a influencer marketing
Získání nových fanoušků na Instagramu
S ohledem na skvělé výsledky kampaně ROKU gin, jsme se rozhodli projekt přihlásit do marketingových soutěžích WEBTOP100 a IEA23. S tímto úspěšným projektem se nám podařilo získat v soutěži IEA dvakrát 1. místo - v kategorii Brandová kampaň a Cestovní ruch a gastronomie. V soutěži WEBTOP100 jsme získali dvakrát 3. místo - v kategorii Brandová kampaň a Influencer marketing.
Vizuální výstupy
Výsledky
Nárůst fanoušků na Instagramu Sociální sítě
Zvýšení prodejů o 372 % Navýšení tržeb
Aktivace fanoušků skrze influencer marketing Influencer marketing
Spoluprácu s agentúrou LCG New media musíme zhodnotiť veľmi pozitívne. Dodržiavanie tonality a image značky na sociálnych sú samozrejmosťou a s tým spojený kreatívny obsah, ktorý ľahko prispôsobujú náročným požiadavkám našej spoločnosti. Nesmieme zabudnúť spomenúť perfektný proklientský prístup a že vždy je na prvom mieste budovanie povedomia značky a dosahovanie jej cieľov skvelým contentom.
Realizace
PRIMÁRNÍ CÍL
Cílem projektu bylo dostat ROKU gin do povědomí fanoušků ginových značek a následně ji ukotvit na trhu prémiových ginů na předních pozicích. Jelikož skrze omezený rozpočet nebylo možné připravit masivní omnichannel kampaň, zanalyzovali jsme si cílovou skupinu a v rámci strategie se zaměřili na platformy, kde se nejvíce pohybuje - Instagram. V rámci kampaní jsme vsadili na kombinaci cílení na reach a post engagement (v poměru 80:20), abychom zajistili dostatečného zapojení fanoušků přes interakce a rozložením nákladů získali co nejvyšší dosah a zobrazení. V rámci kreativy jsme zapojili vlastní produkci a autentický obsah, soutěžní posty a propojení značky s fanoušky v rámci eventů s ambasadorem pro aktivaci CS.
CÍLOVÁ SKUPINA
Cílovou skupinou značky ROKU gin jsou ženy a muži ve věku 25-34 let. Společným zájmem jsou alkoholové značky (zejména gin), hudba, gastronomie a lifestyle. Na sociální síti Instagram je potenciál cílové skupiny při účelu kampaně na dosah 2 600 000 uživatelů - z toho je rozložení podle pohlaví 1,4 mil ženy a 1,2 mil muži. V rámci kampaně jsme pak zasáhli téměř 2,4 mil uživatelů v celkové roční frekvenci 10x.
VÝZVA
Vzhledem k rozpočtu, který byl omezený (stovky tisíc na roční komunikaci), jsme museli zvolit efektivní a zároveň účinnou cestu, jak a kde zasáhnout cílovou skupinu. K tomu nám v rámci analýzy cílové skupiny, jejího chování vyšla nejlépe komunikace na sociálních sítích, a to konkrétně Instagram.
Cílová skupina na IG vyhledává místa, kam se zajít pobavit nebo na drink a následně toto sdílejí se svými přáteli nebo followery. Proto nám dávalo velký smysl zkombinovat právě komunikaci na IG s influencers. Skrze nižší rozpočet jsme si nemohli dovolit velké influencerské celebrity, a proto jsme zvolili střední a menší, ale zato autentické influencery.
KREATIVA
Instagramový grid jsme poskládali ze standardních IG postů a typo postů, ve kterých jsme představili zajímavosti o ROKU ginu. Zaměřili jsme se na historii a specifickou výrobu ginu, společně s unikátními ingrediencemi z Japonska. Na každé roční období jsme vybrali posty s botanicals, které s touto dobou a ROKU ginem souvisí. K tomu jsme sladili kreativu na fotkách a podařilo se nám vytvořit pro zimu, jaro a léto barevnou synergii a kompozičně vyvážený feed. Pro fotografie jsme vybrali unikátní kompozice s dostupnými japonskými prvky a vhodným foodstylingem. Pro focení jsme se vybírali vhodné prostředí, které by souznělo s globální strategií ROKU ginu a lokálními podmínkami.
VÝSLEDKY
Hlavní parametr úspěchu byl poměrně rychlý start prodejů a zajištění pozice na trhu prémiových ginu mezi TOP 3 (z pozice povědomí, tak i prodejnosti). Dnes můžete ROKU gin najít ve většině koktejlových barů a zároveň je dobře dostupný v retailu.
Propojením offline a online aktivace. Do brandové strategie jsme zahrnuli vlastní produkci fotografií a videí, soutěžní příspěvky k aktivaci publika. Navázali jsme na první influencer kampaň a pro značku vytvořili dlouhodobé spolupráce s influencery a ROKU gin doprovázeli na nejrůznějších eventech. V rámci ROKU gin eventů jsme zajišťovali live reportáže, které jsme sdíleli rovnou na instagramový profil. Do komunikace jsme také přidali ambasadora značky, který je hlavní tváří ROKU ginu a učí jeho správnou prezentaci v rámci Masterclass pro barmany, připravuje speciální drinky v pop up barech a na pravidelných guest bartendingových akcích.