Inspirace od WebTop100

Úspěšná expanze na německý trh s nárůstem tržeb o 4 000 %

Společnost Celtic Supply měla již úspěšně pokrytý český a slovenský trh a začala se zaměřovat na hledání nových příležitostí na zahraničních trzích. Byla zahájena expanze do Německa. Podívejte se, jak se nám podařilo zvýšit tržby o 4 000% a vybudovat povědomí o firmě na německém trhu.
3
3. místo Výkonnostní kampaň roku 2024
  • Agentura
    Fordigy
  • Klient
    Celtic Supply s.r.o.
Lorem ispum

Čeho jsme dosáhli

  • Nárůst návštěvnosti z přímého zdroje
    1 215%
  • Nárůst tržeb z directu
    4 841%
  • Celkový nárůst tržeb
    1 602%
  • Snížení PNO
    o 37,7 %
  • Cena za tisíc zobrazení (CPM) na Google
    9 Kč
  • Cena za tisíc zobrazení (CPM) na Facebooku
    13 Kč

Hodnocení experta

Celkové skóre 75 %
Náročnost výzvy - v čem byl cíl náročný, překážky (15 %) 100 %
Kreativita - inovativnost, kreativita v přístupu (15 %) 50 %
Exekuce - zvolené kanály, formáty, cílení (35 %) 75 %
Splnění cíle - zlepšení výsledků oproti očekávání, výchozí pozici, nebo srovnán (35 %) 75 %

Klient

Celtic Supply s.r.o.

Společnost Celtic Supply se zaměřuje primárně na prodej tetovacích potřeb a materiálu pro tetovací studia prostřednictvím svého e-shopu celtic-supply.cz. Společnost již úspěšně vstoupila i na český a slovenský trh a začala se zaměřovat na hledání nových zákazníků na dalších zahraničních trzích. Kritéria pro výběr nového trhu byly zejména konkurenceschopnost a dostupní dopravci. Na základě rozhodujících faktorů byla následně zahájena expanze do Německa.

Cíle projektu

Expanze do Německa při udržení předem stanoveného PNO

Zvýšit povědomí o značce

Zvýšit přímou návštěvnost e-shopu

Nárůst tržeb o 4 000 % u Celtic Supply ukazuje, jak klíčová je správná strategie. Zaměřili jsme se na detailní analýzu trhu a data-driven přístup, což nám umožnilo efektivně využít všechny kanály a poměrně rychle uspět na německém trhu.

Martina Řezáčová head of marketing

Vizuální výstupy

  • Reklamní bannery dodané klientem vznikly v úzké spolupráci, aby přesně odrážely komunikační cíle kampaně.
    1/1 Reklamní bannery dodané klientem vznikly v úzké spolupráci, aby přesně odrážely komunikační cíle kampaně.

Výsledky

1 215% Nárůst návštěvnosti z přímého zdroje

4 841% Nárůst tržeb z directu

1 602% Celkový nárůst tržeb

o 37,7 % Snížení PNO

9 Kč Cena za tisíc zobrazení (CPM) na Google

13 Kč Cena za tisíc zobrazení (CPM) na Facebooku

Spravované PPC kampaně, e-mailing a sociální sítě nám umožnily získat značnou online viditelnost a zajistily kontinuální růst našeho e-shopu. Celkově je dynamika naší spolupráce skvělá a děkuji za to.

Tomáš Kudweis majitel

Realizace

Nalezení díry na trhu

Při vstupu na jakýkoliv trh se jako první vždy řeší analýza trhu a konkurence. V případě e-shopu s tetovacími potřebami jsme došli k překvapivému zjištění. Přestože nabídka produktů na německém trhu byla vysoká, našli sme díru na trhu v podobě nástrojů pro permanentní make-up (PMU).

Ty byly v té době už velice úspěšné na českém trhu, co byl důvod navíc představit tyto produkty z portfolia v kampaních jako první. Samozřejmě němečtí zákazníci měli možnost zakoupit i další produkty z celého sortimentu.

Zároveň jsme s menšími rozpočty testovali i různá města a druhy segmentu podle tetovacích potřeb – tetovací strojky, barvy, cartridge, péče o tetování.

Hlavním očekáváním byla expanze při udržení předem stanoveného PNO. To se nám nejen povedlo, ale také se PNO postupně zmenšovalo, aby byla expanze pro klienta co nejvíce rentabilní.

Efektivní využití rozpočtu

Pokud nejste obrovský korporát, obvykle si nemůžete v rámci efektivity nákladů dovolit cílit ihned na celý německý trh. Naše strategie tedy byla zaměřit se výkonnostními kampaněmi na PMU na největší města, abychom optimalizovali výkon a minimalizovali PNO. Na podporu značky Celtic Supply byla zbylá část Německa pokryta brandovými kampaněmi zaměřenými na návštěvnost, kterými jsme budovali povědomí o firmě.

Výkonnostní kampaně v Google nákupech tvořily 75% rozpočtu. Primárním kanálem pro výkon byl Google, kde byly použity formáty Google nákupy a vyhledávací Google Ads kampaně. Sekundárními kanály byly Facebook, Instagram a Bing, kde byly spuštěny reklamy pro výkon ve formátu prodej z katalogu.

Zbývající část dostupného rozpočtu jsme rozdělili mezi brandové kampaně. Využitými formáty byly obsahové a video kampaně zaměřené na návštěvnost na kanálech Google, Bing, Facebook a Instagram. Cena za tisíc zobrazení (CPM) na Google klesla až na hodnotu 9 Kč, na Facebooku to bylo 13 Kč. Postupně jsme rozvolňovali výkonostní kampaně i pro další města a obsazovali tak německý trh.

Povědomí o značce a přímá návštěvnost e-shopu díky našim pečlivě plánovaným brandovým kampaním vzrostly. Postupně jsme tak mohli více investovat do výkonnostních kampaní i pro další města a efektivněji stabilizovat nízké PNO. Tato postupná, ale strategická penetrace trhu, vedla k pozoruhodným výsledkům.

Diverzifikace zdrojů návštěvnosti

Úspěch naší expanze je dále ilustrován i diverzifikací zdrojů návštěvnosti. Zdroje návštěvnosti odhalily, že dominantních 50 % pochází z Google CPC. Druhou nejvýznamnější složkou je Facebook CPC s 23% a třetí největší složkou jsou přímé návštěvy, které tvořily 12,6%. Dalšími složkami jsou Google Organic, Bing CPC a ostatní zdroje.

Zajímavé je, že největší objemy objednávek pocházejí z Frankfurtu, jednoho z top 10 největších měst v Německu. Následoval Berlín, přičemž nejnižší náklady na konverzi dosáhl Hamburk, druhé největší německé město.

Fordigy

Podívejte se na další úspěšné příběhy klientů Fordigy

Další příběhy