1 215% Nárůst návštěvnosti z přímého zdroje
Úspěšná expanze na německý trh s nárůstem tržeb o 4 000 %
-
AgenturaFordigy
-
KlientCeltic Supply s.r.o.
Čeho jsme dosáhli
-
Nárůst návštěvnosti z přímého zdroje1 215%
-
Nárůst tržeb z directu4 841%
-
Celkový nárůst tržeb1 602%
-
Snížení PNOo 37,7 %
-
Cena za tisíc zobrazení (CPM) na Google9 Kč
-
Cena za tisíc zobrazení (CPM) na Facebooku13 Kč
Hodnocení experta
Celkové skóre | 75 % |
Náročnost výzvy - v čem byl cíl náročný, překážky (15 %) | 100 % |
Kreativita - inovativnost, kreativita v přístupu (15 %) | 50 % |
Exekuce - zvolené kanály, formáty, cílení (35 %) | 75 % |
Splnění cíle - zlepšení výsledků oproti očekávání, výchozí pozici, nebo srovnán (35 %) | 75 % |
Klient
Celtic Supply s.r.o.
Cíle projektu
Expanze do Německa při udržení předem stanoveného PNO
Zvýšit povědomí o značce
Zvýšit přímou návštěvnost e-shopu
Nárůst tržeb o 4 000 % u Celtic Supply ukazuje, jak klíčová je správná strategie. Zaměřili jsme se na detailní analýzu trhu a data-driven přístup, což nám umožnilo efektivně využít všechny kanály a poměrně rychle uspět na německém trhu.
Vizuální výstupy
Výsledky
4 841% Nárůst tržeb z directu
1 602% Celkový nárůst tržeb
o 37,7 % Snížení PNO
9 Kč Cena za tisíc zobrazení (CPM) na Google
13 Kč Cena za tisíc zobrazení (CPM) na Facebooku
Spravované PPC kampaně, e-mailing a sociální sítě nám umožnily získat značnou online viditelnost a zajistily kontinuální růst našeho e-shopu. Celkově je dynamika naší spolupráce skvělá a děkuji za to.
Realizace
Nalezení díry na trhu
Při vstupu na jakýkoliv trh se jako první vždy řeší analýza trhu a konkurence. V případě e-shopu s tetovacími potřebami jsme došli k překvapivému zjištění. Přestože nabídka produktů na německém trhu byla vysoká, našli sme díru na trhu v podobě nástrojů pro permanentní make-up (PMU).
Ty byly v té době už velice úspěšné na českém trhu, co byl důvod navíc představit tyto produkty z portfolia v kampaních jako první. Samozřejmě němečtí zákazníci měli možnost zakoupit i další produkty z celého sortimentu.
Zároveň jsme s menšími rozpočty testovali i různá města a druhy segmentu podle tetovacích potřeb – tetovací strojky, barvy, cartridge, péče o tetování.
Hlavním očekáváním byla expanze při udržení předem stanoveného PNO. To se nám nejen povedlo, ale také se PNO postupně zmenšovalo, aby byla expanze pro klienta co nejvíce rentabilní.
Efektivní využití rozpočtu
Pokud nejste obrovský korporát, obvykle si nemůžete v rámci efektivity nákladů dovolit cílit ihned na celý německý trh. Naše strategie tedy byla zaměřit se výkonnostními kampaněmi na PMU na největší města, abychom optimalizovali výkon a minimalizovali PNO. Na podporu značky Celtic Supply byla zbylá část Německa pokryta brandovými kampaněmi zaměřenými na návštěvnost, kterými jsme budovali povědomí o firmě.
Výkonnostní kampaně v Google nákupech tvořily 75% rozpočtu. Primárním kanálem pro výkon byl Google, kde byly použity formáty Google nákupy a vyhledávací Google Ads kampaně. Sekundárními kanály byly Facebook, Instagram a Bing, kde byly spuštěny reklamy pro výkon ve formátu prodej z katalogu.
Zbývající část dostupného rozpočtu jsme rozdělili mezi brandové kampaně. Využitými formáty byly obsahové a video kampaně zaměřené na návštěvnost na kanálech Google, Bing, Facebook a Instagram. Cena za tisíc zobrazení (CPM) na Google klesla až na hodnotu 9 Kč, na Facebooku to bylo 13 Kč. Postupně jsme rozvolňovali výkonostní kampaně i pro další města a obsazovali tak německý trh.
Povědomí o značce a přímá návštěvnost e-shopu díky našim pečlivě plánovaným brandovým kampaním vzrostly. Postupně jsme tak mohli více investovat do výkonnostních kampaní i pro další města a efektivněji stabilizovat nízké PNO. Tato postupná, ale strategická penetrace trhu, vedla k pozoruhodným výsledkům.
Diverzifikace zdrojů návštěvnosti
Úspěch naší expanze je dále ilustrován i diverzifikací zdrojů návštěvnosti. Zdroje návštěvnosti odhalily, že dominantních 50 % pochází z Google CPC. Druhou nejvýznamnější složkou je Facebook CPC s 23% a třetí největší složkou jsou přímé návštěvy, které tvořily 12,6%. Dalšími složkami jsou Google Organic, Bing CPC a ostatní zdroje.
Zajímavé je, že největší objemy objednávek pocházejí z Frankfurtu, jednoho z top 10 největších měst v Německu. Následoval Berlín, přičemž nejnižší náklady na konverzi dosáhl Hamburk, druhé největší německé město.