Dlouhodobý konverzní poměr 9 % Díky dlouhodobému konverznímu poměru 9 % patří k 10 % nejvýkonnějších e-shopů na světě podle dat společnosti Wordstream.
Spolupráce, díky které tržby e-shopu Top-obaly.cz každoročně rostou o 17 %
-
AgenturaProof & Reason, s.r.o.
-
KlientSECUPACK s.r.o.
Čeho jsme dosáhli
-
Pravidelný meziroční nárůst tržebTržby e-shopu rostou každý rok průměrně o 17 %.
-
Dlouhodobě stabilní konverzní poměr 9 %Díky tomu patří e-shop k 10 % nejvýkonnějších na světě.
-
Nadstandardní průchodnostPrůchodnost nákupního procesu je dlouhodobě přes 70 %.
Hodnocení experta
Celkové skóre | 88 % |
Uživatelská přívětivost (35 %) | 100 % |
Komfort ve výběru služeb spojených s nákupem, dopravou, platebními metodami atd. (30 %) | 75 % |
Plnění byznys cílů (25 %) | 100 % |
Inovativnost řešení - inspirace pro ostatní (10 %) | 50 % |
Klient
top-obaly.cz
Cíle projektu
Cíl v začátku spolupráce (2013): vybudovat e-shop na míru od výzkumu a návrhu až po udržitelné technické řešení
Vylepšovat zákaznickou zkušenost s nákupem na všech jazykových variantách e-shopu
Rozvíjet a optimalizovat výkon (zvyšovat tržby, průměrnou hodnotu objednávky a konverzní poměr) e-shopu
„Proof & Reason nedělají slepě to, co si klient přeje. Nad zadáním přemýšlí, hlídají si detaily a dávají nám promyšlenou zpětnou vazbu. Silní jsou i ve vývoji a plánování. Vždy víme, jak projekt postupuje. Když se něco nepovede, uznají svou chybu. Vzájemně se bereme jako partneři. E-shop rozvíjíme opravdu společně. Je to fajn a fér.“
Vizuální výstupy
Výsledky
Nárůst tržeb o 359 % od roku 2015 Tržby e-shopu průměrně rostou o 17 % každý rok. Od roku 2015 do roku 2023. I přes ochlazení trhu a současnou krizi e-shop stále roste.
99% spokojenost zákazníků 5 hvězdiček v hodnocení celkové spokojenosti s e-shopem podle Heureka.cz.
4 prestižní ocenění 2× 1. místo v letech 2022 a 2023 a 2× 2. místo v letech 2017 a 2023 (v soutěžích WebTop100 a Internet Effectiveness Awards).
Mám radost, že se spolupráce s Proof & Reason pořád zlepšuje. Vítám, že přicházejí s nápady, jak řídit projekt čím dál lépe. Baví to pak obě strany.
Realizace
Principy skvělé zákaznické zkušenosti na e-shopu Top-obaly
1. Klíčová i dílčí rozhodnutí stavíme na datech
Na e-shopu pracujeme s datovou analytikou prostřednictvím běžných nástrojů jako jsou Google Analytics 4, Hotjar, ale také s analýzami dotazů na zákaznické centrum a daty z CRM a ERP systémů.
2. Kontinuálně odhalujeme příležitosti
S týmem na straně klienta úzce spolupracujeme na rozvoji e-shopu. Marketingový tým klienta jsme provedli školením na tvorbu zákaznických (4Q, post-purchase, …) anket přímo na webu a předali jsme jim i základy metodiky pro realizaci hloubkových rozhovorů. Jsou pro nás díky tomu parťáky, kteří přinášejí další nezkreslené vhledy a příležitosti na vylepšení webu.
Tyto vhledy, data z návštěvnosti webu a data z primárního výzkumu, jsou základem pro plánování dalšího rozvoje. Nestavíme tak jen na aktuálních nápadech nebo trendech na trhu, ale vnášíme do rozvoje pohled zákazníků. Jsme tak schopni rozhodnout, které rozvojové úkoly přinesou klientovi užitek a zisk a které budou pouze promarněnou investicí.
„Proof & Reason zohledňuje zejména to, zda řešení bude fungovat a přinese to, co od něj očekáváme. My vybíráme potřeby s největším byznysovým přínosem. Společně určíme priority a stanovíme, do čeho se pustíme.“
Tomáš Pelán, marketingový specialista, Top-obaly.cz
3. Návrhy a nasazené změny testujeme
Všechny navrhované změny na e-shopu testujeme. Využíváme pro to testování návrhů, pomocí nemoderovaných testování (5sekundové testy, question testy a preferenční testy), guerilla testování nebo moderované testy přímo se zákazníky. Pro testování nasazených změn využíváme A/B experimenty.
4. Děláme malé a postupné změny
Změny na e-shopu provádíme po celou dobu velmi citlivě s důrazem na eliminaci rizika nepřijetí změny cílovou skupinou.
5. Optimalizujeme rychlost webu
Rychlost webu je, hlavně u těch výkonnostních, klíčová pro úspěch (a spokojenost uživatelů). E-shop během let postupně přepracováváme a zavádíme nové technologie, které nám umožňují rychlost webu zlepšovat (např. React.js, WEBP obrazová data nebo lazy-loading).