Blog MALL.cz
Celá strategie je prostá, a právě proto účinná: na jasně definovanou cílovou skupinu “Mall rodiny” tvoříme na základě detailních a průběžně získávaných dat přesně takový obsah, jaký potřebují a hledají, a provázáním s e-shopem je přibližujeme konverzím.
Stěžejním komunikačním kanálem je samotný blog, kde vychází asi 15–20 článků měsíčně. Vytvořili jsme z něj místo, které čtenářům dobře poradí, ať už řeší úklid nebo třeba kam vyrazit na rodinný výlet. Mají k němu důvěru a mohou se k němu vracet.
Druhotně je pak veškerý obsah sdílený na Facebooku, odkud přivádíme návštěvníky na blog. Na profilu MALL.CZ jsou publikované jak aktuální články, tak starší recyklovaný obsah, který u čtenářů rezonoval nebo je evergreenem.
Jako doplňkové kanály pak slouží Instagram, kde MALL.CZ odkazuje na články pravidelně, nebo newsletter, kde se odkazy na blog objevují spíš nárazově.
Nápad a strategie
Zpracování
Byznys přínos
Interaktivita
Je to učebnicový příklad, jak chytře tvořit obsah na základě dat, trendů i potřeb cílové skupiny. Jde o do puntíku promyšlenou strategii – nejen z pohledu tvorby, ale hlavně procesně. Tento projekt ukazuje, že dlouhodobá práce prostě přináší ovoce.
Eliškou Gunišovou a Martinou Krumpholcovou
Cílem obsahové strategie pro MALL.CZ bylo z prakticky mrtvého média blog.mall.cz s návštěvností několika desítek lidí měsíčně vybudovat místo, které bude dlouhodobě a systematicky přitahovat potenciální zákazníky MALL.cz ve fázích see a think, a přibližovat je do dalších nákupních fází.
Chceme, aby blog Mallu byl dlouhodobě místem, kam si chodí lidi pro dobrou radu.