Inspirace od WebTop100

Síla úsměvu

Říká se, že většina komunikace probíhá beze slov. Když však nosíme dva roky na obličeji roušky, nepřipravujeme se v komunikaci o něco důležitého? Ve spolupráci s vědci jsme jsme provedli skutečný experiment se stovkami dobrovolníků, abychom zjistili, jakou sílu má úsměv. Jak dokáže úsměv jiného člověka skutečně ovlivnit to, jak se díváme na svět kolem nás?
3
3. místo Videoreklama roku 2022
  • Agentura
    Elite BTW
  • Klient
    E.ON Energie, a.s.

Čeho jsme dosáhli

  • Úsměv. Výraz pozitivních lidských emocí, který v komunikaci používáme neustále. Speciální výzkum pod vedením psychologa Martina Dolejše z Univerzity Palackého v Olomouci, ukázal a potvrdil, jak velkou sílu úsměv má a jak důležitý je také v komunikaci se zákazníky. Aby tahle pozitivní zpráva opravdu zarezonovala ve společnosti, nechtěli jsme dělat nic jen tak "naoko". Pro celý výzkum vznikla podrobná vědecká metodika a celý proces byl do detailů promyšlený a kontrolovaný. Ty nejzásadnější poznatky, jako že úsměv způsobuje to, že hodnotíme svět kolem sebe o 37 % pozitivněji, jsme prosadili do médií. Koneckonců, vyvolení zástupci velkých médií se účastnili i přímo vlastního experimentu.

Hodnocení experta

Celkové skóre 84 %
Kvalita/Pojetí kreativy (35 %) 100 %
Míra zaujetí (30 %) 75 %
Plnění cílů (35 %) 75 %

Klient

E.ON

Zákaznická péče je jednou z klíčových a zároveň nejsilnějších stránek společnosti E.ON. V době, kdy se svět potýkal s pandemií, jsme se my potýkali s tím, jak upozornit na to, že zákaznická péče společnosti E.ON je velmi kvalitní a že E.ON věnuje péči o zákazníky velkou pozornost.

Cíle projektu

Rozhodli jsme tedy ukázat, jaký vliv na náladu a emoce každého z nás, má taková obyčejná drobnost. A právě i pozornost a pečlivost, kterou jsme věnovali výzkumu, odráží koncentraci na kvalitu zákaznické péče společnosti E.ON.

Bylo to tuze krásné. Bez ohledu na všechny covidy, stres i tlak hodného, leč přísného klienta. A klidně to uděláme znovu!

Jan Javornický Chief Freak Disaster

Vizuální výstupy

  • Přísný dozor klienta
    1/11 Přísný dozor klienta
  • Přísný dozor režisérky
    2/11 Přísný dozor režisérky
  • Přísný dozor psychologa
    3/11 Přísný dozor psychologa
  • Štáb
    4/11 Štáb
  • Psycholog mluví
    5/11 Psycholog mluví
  • Režisérka mluví
    6/11 Režisérka mluví
  • Klient stále vše přísně sleduje
    7/11 Klient stále vše přísně sleduje
  • Kameraman a produkce sledují vše neméně pozorně
    8/11 Kameraman a produkce sledují vše neméně pozorně
  • Agenturní roztleskávačka předstírá práci
    9/11 Agenturní roztleskávačka předstírá práci
  • Takhle to vypadá z větší dálky
    10/11 Takhle to vypadá z větší dálky
  • Neznámá proměnná
    11/11 Neznámá proměnná

Výsledky

700 000 zhlédnutí videa

více než 80 mediálních výstupů s celkovým zásahem přes 22 000 000 diváků a čtenářů

O některých našich kampaních se v médiích už mluvilo, ale poprvé se nám stalo, že novináři včetně televizního štábu přišli natočit rovnou už to, jak kampaň vytváříme :)

Daniela Ordahl Social media manager

Realizace

Provedli jsme skutečný psycho-sociální výzkum, který naprosto snese v metodické kvalitě a hodnotě srovnání s obdobnými experimenty standardně realizovanými na akademické půdě. Kromě toho, že jádro komunikace tedy nemělo původ v zadání klienta nebo v kreativním oddělení agentury, to znamenalo jednu zásadní novinku. Až do posledního konce nikdo ze zúčastněných nemohl vědět, jak vše dopadne a jeslti se nám opravdu podaří změřit nějaké smysluplné výsledky. A za tenhle neskutečný risk a zároveň důvěru patří E.ON hluboká poklona a naprostý respekt od všech z týmu.  

Protože důležitou roli hrálo autentické zpracování videa dokumentujícího experiment hledali jsme specifický režijní přístup a našli jsme oceňovanou dokumentaristku Terezu Rozálii Koldovou, s niž jsme také několik měsíců ladili správný postup při natáčení, u kterého prostě nejde říct, že si zopakujeme záběr - protože každý je jedinečný, nehraný, zcela autentický.

Pro vše ostatní platilo základní pravidlo: nijak neovlivňovat to, co se děje před kamerou.

Elite BTW

Kreativita - obsah - marketing - Zkrátka elitní agentura!

Bomba tlačítko! To zmáčkni!