+22 % Počet měsíčně aktivních uživatelů
Redesign aplikace pro statisíce držitelů ISIC
-
AgenturaSherpas
-
KlientGTS Alive s. r. o.
Čeho jsme dosáhli
-
Počet měsíčně aktivních uživatelů+22 %
-
Počet denně aktivních uživatelů+10 %
-
Zapojení uživatelů+24 %
Klient
GTS Alive
Cíle projektu
Modernizace designu aplikace a implementace nových funkcí
Zvýšení počtu aktivních uživatelů aplikace
Spolupráce s GTS Alive byla zcela ukázková jak ve smyslu komunikace tak i designového procesu. Klient si od začátku velmi dobře uvědomoval důležitost uživatelského výzkumu a iterativního procesu. Pečlivě jsme naslouchali cílovým skupinám a společně doručili prvotřídní zážitek.
Vizuální výstupy
Výsledky
+10 % Počet denně aktivních uživatelů
+24 % Zapojení uživatelů
Spolupráce se Sherpas je dlouhodobě na skvělé profesionální úrovni. Vždy se snaží pochopit co jsou cíle klienta, jaké jsou potřeby uživatelů, a až potom začínají připravovat řešení, které odpovídá na dané zadání. Výstupy dodávají vždy v domluvených termínech a jejich pochopení daného klienta a produktu napříč jejich týmem je vždy velmi rychlé.
Realizace
Výzva
Mezinárodní Asociace ISIC provozuje kromě průkazů také aplikaci ISIC App, která slouží jako organizér průkazů i nástroj pro vyhledávání slevových nabídek. GTS Alive v Česku pro vlastní obchodní potřeby poskytuje svou aplikaci nazvanou Alive App, která nabízí obdobné funkce a navíc také lokální soutěže a cestovní pojištění. Tuto aplikaci používá v Česku více než 150 000 uživatelů. V roce 2022 se s celosvětovým přechodem na digitální průkazy rozhodla firma aplikaci redesignovat, aby lépe vyhovovala novému workflow a byla atraktivnější pro náročnější uživatelskou základnu. S tímto úkolem se obrátili na nás jako na přední experty v UX designu a výzkumu.
Řešení
Na moderovaných uživatelských testováních jsme s reálnými uživateli testovali existující aplikaci, abychom získali cenný vhled do jejich potřeb a problémů. Na základě toho jsme vyrobili několik interaktivních prototypů, které jsme otestovali v dalších kolech. Poté, co jsme nasbírali dostatek dat, jsme se pustili se stakeholdery do navrhování finálního konceptu. V něm jsme kladli důraz na splnění uživatelských očekávání, atraktivitu designu i celkovou efektivitu následného vývoje. Při celém procesu jsme komunikovali jak s product ownery, tak i s vývojářským týmem. Výsledkem byla aplikace, která do detailu plnila náš designový záměr a předčila očekávání uživatelů i stakeholderů.
Jak jsme k tomu přistoupili
Uživatelský výzkum
Klient velmi dobře chápal důležitost a význam uživatelského testování. Uspořádali jsme focus group, kde jsme identifikovali problémy dosavadního řešení, a naplánovali jsme tři další uživatelská testování rozmístěná v klíčových fázích projektu.
Prototypování
V GTS Alive nechtěli pouze redesignovat existující aplikaci, ale také přidat zbrusu nové funkce, jako je nová správa karet či QR skener. Proto jsme kladli velký důraz na tvorbu hi-fidelity prototypů, které jsme s uživateli pečlivě testovali a iterovali.
Design a komunikace s developery
Podařilo se nám aplikaci vtisknout novou atraktivní tvář pomocí hravých obrazových materiálů i moderního minimalistického designu. Po celou dobu designové fáze jsme aktivně komunikovali s vývojářským studiem a upravovali návrh tak, aby byl z hlediska náročnosti vývoje co nejefektivnější a zároveň nekompromitoval celkový uživatelský zážitek.