59% nárůst tržeb To, na čem reálně záleží
Precizní výkonnostní kampaně jako nedílná součást marketingu Direct pojišťovny
-
AgenturaProficio Marketing s.r.o.
-
KlientDirect pojišťovna, a.s.
Čeho jsme dosáhli
-
Nárůst tržeb59%
-
Nárůst počtu leadů65%
-
Nových instalací aplikacepřes 60 000
Hodnocení experta
Celkové skóre | 93 % |
Náročnost výzvy (15 %) | 75 % |
Kreativita (15 %) | 75 % |
Exekuce (35 %) | 100 % |
Splnění cíle (35 %) | 100 % |
Klient
Direct Pojišťovna
Cíle projektu
Růst tržeb
Výrazné snížení PNO
Narůst počtu leadů
Narůst počtu uživatelů aplikace
Pracovat s klientem, který je orientovaný na výkon, má jasně stanovené KPI, potřebuje dosahovat jednoznačných výsledků, ale zároveň nám velmi důvěřuje v různých testech a experimentech, které urychlují růst, je prostě radost. A přesně takovým klientem je Direct Pojišťovna.
Vizuální výstupy
Výsledky
65% nárůst počtu leadů Bez leadů nejsou dealy
Přes 60 000 nových instalací aplikace Noví uživatelé
V Directu se snažíme nabídnout jednoduché digitální služby odpovídající stoupajícím nárokům našich klientů. Rostoucí počet klientů, kteří nám důvěřují a díky jednoduchosti našich digitálních řešení si sjednají pojištění rychle přímo na webu či v mobilní aplikaci, je potvrzením toho, že naši práci děláme správně. Tento nárůst by nebyl možný bez pečlivě optimalizovaných a spravovaných výkonnostních kampaní týmu specialistů z Proficia, díky kterým pravidelně testujeme nejnovější přístupy a flexibilně upravujeme nastavení naší komunikace tak, aby vždy přinesla co nejefektivnější výsledky.
Realizace
Duben 2022 – Prosinec 2022
Jak již zmiňujeme výše, v dubnu 2022 jsme se pustili do navýšení mediálních rozpočtů s cílem dosáhnout maximalizace efektivní akvizice nových klientů skrze web a aplikaci. Naše hypotéza byla jasná – cítili jsme možnost výrazně více vytěžit výkonnostní kampaně navazující na ostatní úspěšné marketingové aktivity Directu. V tomto postupu jsme pokračovali v průběhu května i června.
Počínaje červencem jsme se začali soustředit více na efektivitu výkonu z hlediska jednotlivých produktů a následně v srpnu PNO sledovali na úrovni konkrétních produktů. V tom jsme pokračovali až do září. Nutno říci, že kvůli cookie liště a tím pádem omezeným možnostem měření jsme s tímto modelem nemohli dále úplně pracovat podle našich představ.
V říjnu jsme tedy přistoupili k sledování jednotného efektivního PNO pro celý web a aplikaci napříč všemi pojistnými produkty, s čímž jsme pokračovali až do konce roku 2022.
Leden 2023
Na základě poznatků z předchozího roku jsme věděli, že naše hypotéza byla správná a postupně cizelované řešení je plně funkční. Klient velmi ocenil dosavadní výsledek, nicméně se v novém roce chtěl ještě více soustředit na efektivitu akvizice nových klientů a snížit PNO, a to i za cenu případného nižšího meziročního růstu.
Využité marketingové kanály
Google Ads
Ve výkonnostní části Google Ads pracujeme především s kampaněmi ve vyhledávání, doplňkově využíváme kampaně Performance Max a kampaně vedené na detailně zpracované články na blogu. Blog Direct pojišťovny má sám o sobě velmi dobrý organický potenciál díky soustavné práci na jeho SEO a pro budování důvěryhodnosti brandu je tak ideální. Na kvalitní akviziční display cílení využíváme kampaně Demand Gen.
Mix výkonnostních kampaní doplňujeme kampaněmi na podporu aplikace, které segmentujeme a optimalizujeme podle jednotlivých částí marketingového funnelu.
Ani z hlediska kreativy klient rozhodně „neusíná na vavřínech“ – výkonnost našich kampaní v Google Ads podporuje také pravidelnou revizí použitého copy, zvyšováním jeho relevance a pravidelnou optimalizací využitých grafických podkladů.
Sklik
I když návštěvnost z Skliku tvoří výrazně menší část klientů, vyhledávací síť maximálně vytěžujeme a plníme požadovanou efektivitu. V Skliku výrazně víc využíváme také obsahovou síť – podobně jako v Google Ads komunikujeme, cílíme a optimalizujeme podle rozdílných potřeb klientů a daných produktů. Stejně jako v Google Ads zároveň pravidelně variujeme také kreativu.
V rámci zvýšení inkrementálního reache videokampaní na YouTube a v televizi jsme zařadili také videokampaně na webech Seznamu.
DV360
Díky DV360 můžeme využít další možnosti cílení, které nám Google Ads či Sklik nenabízejí, a hlavně široký výběr formátů. Jeho velkou výhodou jsou velice pokročilé možnosti vyhodnocování dopadu kampaní na cílové segmenty.
U klienta jsme kromě klasických brandových display či video kampaní využili také audio kampaně na Spotify či v rádiu, v zimě běžela DOOH kampaň.
Bing
I přes menší tržní podíl v ČR (pod 5 %) se nám zde daří investovat efektivně, a to hlavně díky využití jednoduché struktury kampaní, ručního biddingu a poutavých reklam. Také v Bingu využíváme obsahovou síť a testujeme její výkon.
Facebook Ads
V Metě používáme spojení dlouhodobých celoročních kampaní a krátkodobých kampaní, kde můžeme naplnit sezónní potenciál jednotlivých produktů a ještě více podpořit povědomí o jejich výhodách relevantních pro dané období. Díky datům, které z trhu získáváme, dokážeme dobře vybírat akce a sezóny a tím získat návratnost z reklamy na maximum.
Youtube
Velkou část naší online brandové propagace tvoří YouTube kampaně. Zaměřujeme se především na zásah při efektivní frekvenci. Díky otevřenému přístupu klienta máme možnost testovat vždy novinky, které nejsou ještě dostupné pro širokou veřejnost. Samozřejmostí je zařazení video remarketingu, jak na návštěvníky webu, tak na lidi, kteří zhlédli určité video.