na WebTop100 2. místo
Firemní podcast Digitální kaleidoskop. Ultimátní inspirace na čtyřech kolech
-
AgenturaSmartEmailing (SmartSellling a.s.)
-
KlientSmartSelling a.s.
Čeho jsme dosáhli
-
1000 odběratelů na Spotifylidé poslouchají
-
přes 3 000 zobrazení na YouTubelidé se dívají
-
každý pátek nový díl onlinepravidelnost
-
přínos marketingovou komunitumamutí
-
na WebTop100 i v Podcastu rokubodujeme
Hodnocení experta
Celkové skóre | 85 % |
Smysl kampaně - Jaký problém či téma jste potřebovali vyřešit, či komunikací nasvítit (30 %) | 75 % |
Odvaha kampaně - Jaké prostředky a nástroje jste k naplnění svých cílů využili (novost a neotřelost mají výhodu) (30 %) | 100 % |
Dopad kampaně - Jak se vám podařilo smysl kampaně naplnit, jak jste si to změřili či vyhodnotili (30 %) | 75 % |
Přenositelnost - Kdyby se psala kniha o úspěšných firemních komunikacích, byl by v ní váš počin? Proč? Co si z něho mají ostatní odnést? (10 %) | 100 % |
Klient
SmartEmailing
Cíle projektu
Vzdělávat komunitu a posílit v této oblasti svou pozici a značku.
Získat platformu pro souvislou komunikaci s příznivci Czech On-line Expo během celého roku.
Vytvářet obsah, který bude bavit nás i lidi a bude jim zároveň užitečný.
Odlišit se a vymyslet formát, který zaujme, nezapadne a podpoří náš brand.
Chtěli jsme nahrávat podcast na akci pro 5 000 lidí a neměli jsme budget na nahrávací budku. Tak jsme si půjčili obytňák a zjistili, že to jde. Navíc to lidi baví a nás taky. Teď už je naše pojízdné nahrávací studio nedílnou součástí příběhu a značky. Teď už nás všichni znají jako ty s obytňákem.
Vizuální výstupy
Výsledky
na Podcastu roku 3. místo
1000 odběratelů Spotify
přes 3 000 shlédnutí YouTube
45–55 % open rate e-mailing
relevantní cílovka publikum
posílení značky branding
velké nasazení týmu zápal
Největší výzva pro jakýkoli interní projekt je vytrvat. My jsme našli formát, který vyhovuje našemu pracovnímu flow. Nahráváme na akcích, kam pravidelně jezdíme. Nahráváme hodně obsahu najednou a pak z něj dlouho čerpáme. A děláme věc, která nás samotné baví.
Realizace
Příběh Digitálního kaleidoskopu
Vzdělávání a sdílení know-how v komunitě digitálním marketérů je součástí dlouhodobé mise SmartEmailingu. K organizaci největší oborové akce – Czech On-line Expo – jsme počátkem roku 2024 rozhodli našlápnout náš podcastový občasník a udělat z něj pravidelný a zajímavý formát pro všechny marketéry. Víme, že emailing, který je naším primárním tématem, je jen dílkem celé marketingové skládačky. Chtěli jsme nabídnout lidem širší kontext a nezaměřovat se jen na emailing. Chtěli jsme formát uzpůsobit zaneprázdněným lidem z digitálu a rozhodli se pro krátkou stopáž 15–20 minut. Nový díl vychází vždy v pátek, je to takový malý pracovní rituál před víkendem.
Podcast provází každý pátek e-mailing, který nám pomáhá udržovat kontinuální komunikaci s lidmi, který byli na Czech On-line Expo. Zajímavý obsah pro ně tak vzniká po celý rok a my máme příležitost se připomenout každý pátek spolu s podcastem a nějakou chystanou novinkou. E-mailing chodí na 16 tisíc kontaktů a pyšní se open ratem 45–55 %, což považujeme za velmi dobrý výsledek.
Proč jsme se rozhodli nahrávat na oborových akcích? Protože na ty akce se SmartEmailingem obvykle také chodíme a můžeme si tam domluvit i několik rozhovorů za jeden den. To nám pomáhá udržovat pravidelnost. Na Czech On-line Expo jsme natočili 13 dílů, na Reshoperu 15. Na akci si 15–20 minut na rozhovor najdou i lidé, se kterými bychom se jinak domlouvali týdny dopředu a složitě hledali termín.
Proč zrovna v obytňáku? První nahrávání se odehrálo na Czech On-line Expo 2024, tedy na akci pro 5 000 lidí navíc v hale s problematickou akustikou. Na nahrávací budku nebyl budget a tak vznikl nápad na nahrávání v obytném autě. S technickou stránkou nám pomohl tým z žižkovské Pracovny a koncept byl na světě. Náš podcast z obytňáku se natolik zalíbil a zaujal, že pojízdné studio zůstalo součástí značky a nahráváme v něm i v případech, kdy vlastně nemusíme.
Co si z toho můžete odnést vy? Že začít se dá kdykoli. I v období, kdy mají všichni pocit, že podcastů je už moc a nemá smysl se do toho pouštět. Pokud máte téma a vidíte, že není zpracované vůbec, nebo tak, jak byste si představovali, běžte do toho. Maximálně z toho nic nebude. Největší výzvou je vytrvat a vydávat pravidelně, což se podaří v moment, kdy celý projekt odpovídá vašemu týmovému flow