Inspirace od WebTop100

Web a e-shop s konfigurátorem pro světoznámou sklárnu Moser

Nové řešení přineslo Moseru zvýšení obratu a nárůst poptávek po produktech na míru.
3
3. místo Ecommerce projekt roku 2022
Lorem ispum

Čeho jsme dosáhli

  • Meziroční nárůst tržeb na e-shopu
    100%
  • Nárůst poptávek produktů na míru
    40%
  • Nárůst průměrné hodnoty objednávky na e-shopu
    70%

Hodnocení experta

Celkové skóre 61 %
Uživatelská přívětivost (35 %) 75 %
Komfort ve výběru služeb (30 %) 50 %
Plnění byznys cílů (25 %) 50 %
Inovativnost řešení (10 %) 75 %

Klient

MOSER, a.s.

Moser je česká firma zabývající se ruční výrobou bezolovnatého luxusního křišťálu. V roce 1857 ji v Karlových Varech založil Ludwig Moser a dnes je známá po celém světě. Křišťál od Moseru najdete ve sbírkách královských rodů, prezidentských úřadů, Vatikánu, OSN i v diplomatických zastoupeních různých států).

Cíle projektu

Přímý prodej produktů s možností zasílat on-line poptávky na produkty, které nelze koupit na e-shopu.

Zpracování designu tak, aby motivoval návštěvníky k vysoké finanční investici.

Špičková textace všech podstránek i popisků. Texty odráží prestiž Moseru a pomáhají budovat značku.

Možnost personalizovat luxusní křišťálové produkty a jejich doručení kdekoliv po světě.

Spolupráce s lidmi z Moseru si vážíme nejen kvůli unikátnosti a tradici této značky, ale také kvůli hladké komunikaci a jejich zájmu posouvat online řešení stále kupředu. Je nám ctí se na takovém projektu podílet.

Petr Luňáček Key Account Manager

Vizuální výstupy

  • Webu dominuje výrazná grafika
    1/3 Webu dominuje výrazná grafika
  • Součástí řešení jsou videa i autentické fotografie
    2/3 Součástí řešení jsou videa i autentické fotografie
  • Ukázka z konfigurátoru produktů
    3/3 Ukázka z konfigurátoru produktů

Výsledky

100% Meziroční nárůst tržeb na e-shopu

40% Nárůst poptávek po produktech na míru

70% Nárůst průměrné hodnoty objednávky na e-shopu

Díky vytvoření webové a mobilní verze našeho webu jsme se stali součástí světa e-commerce a digitálního trhu. Nová platforma nám umožňuje nabízet naše luxusní produkty a služby klientům po celém světě.

Martina Jirásková Marketing Director

Realizace

Na jaře 2020 zasáhla pandemie koronaviru také prodeje kamenných prodejních galerií Moseru a Moser partnerů po celém světě. Bylo nezbytné nabídku rychle přesunout do moderního e-commerce řešení a zpříjemnit zákazníkům prožitek z nakupování v online světě. Moseru se nejvíc zalíbily právě naše návrhy e-shopu i budoucího online konfigurátoru. Ocenili i náš zápal do projektu.

Museli jsme jednat rychle: Připravit nové webové stránky a e-shop tak, aby odrážely prestiž slavné značky, naplnit je veškerým obsahem a spustit ještě před vánoční sezónou. To obnášelo mj. také přípravu desítek unikátních popisků ve dvou jazycích v rámci jednoho měsíce. O texty se postaral člen skupiny FG – obsahová agentura Logos. Povedlo se nám to za 3 měsíce a už v listopadu 2020 generoval e-shop vysoké obraty. 

Web a e-shop běží na headless CMS a e–commerce platformě Edee.one. Ta umožňuje práci s tisíci produkty, propojení webu s e-shopem i konfigurátorem (viz níže), rozesílku obchodních newsletterů a řadu dalších funkcí.

  • Jedná se o pravidelně aktualizované řešení. Web i e-shop jsou tak maximálně stabilní a mimořádně rychlé.
  • Snadné chystání nových podstránek pro kampaně, které automaticky ladí s designem webu a e-shopu.
  • Nákup je možný ve čtyřech měnách: CZK, EUR, USD a GBP.
  • Podle doručovací adresy (CZ, EU a zbytek světa) se k nákupu automaticky (ne) přiřazuje DPH.
  • Typy dopravy zahrnují doručení DPD (po Evropě) a DHL (235 zemí rozdělených do 10 tarifních pásem po celém světě, s různými dodacími podmínkami, cenami přepravy, celními předpisy atd.).
  • Napojení na 5 externích systémů:
  • Interní skladový systém klienta
  • Manažerský informační systém
  • CRM
  • Účetní systém
  • Logistický expediční systém

Mezi nimi a e-shopem dochází k pravidelné synchronizaci údajů o skladové dostupnosti a nabízených produktech, ke sdílení faktur/dobropisů a také údajů o  expedici zásilek.


Po spuštění nového e-shopu jsme se pustili do online konfigurátoru. Podle této vize by si zákazníci mohli vybrané ikonické produkty personalizovat a přizpůsobit. Například výběrem barvy, motivu, velikosti, tvaru nebo přidáním rytiny, oroplastiky či monogramu.

Mělo jít o věrné zobrazení až desítek tisíc variant produktů v online prostředí. Jak ale na webu zobrazit produkty, které zatím neexistují? Fyzická výroba všech možných kombinací a jejich nafocení ve studiu by bylo časově i finančně velmi náročné.

Zobrazení pomocí „kreslených“ obrázků by patrně bylo nejrychlejším řešením, ale nešlo by o věrnou prezentaci reálných produktů. Proto jsme v oboru online projektů přišli s něčím celkem unikátním - 3D skenováním produktů.

Díky kolegům z firmy More.is.More (člen skupiny FG) jsme byli schopni věrně přenést do online prostředí konfigurátoru všechny možné varianty.  Více se dočtete v našem článku: MyMoser – Jak zobrazit 200tisíc kombinací produktů na e-shopu.

Důležité prvky

  • Unikátní prezentace nejluxusnější české značky (podle Ogilvy & Mather).
  • Možnost navrhnout a personalizovat luxusní křišťálové produkty zakázkové výroby a jejich doručení kdekoliv po světě.
  • V konfigurátoru lze produkty ozdobit monogramy, rytinami nebo třeba oroplastikou.
  • Celkové provedení konfigurátoru tak, aby návštěvníky motivoval k vysoké finanční investici – věrným zobrazením sklářských děl, videi z ruční výroby, příběhy sklářských a designérských mistrů aj. 

Zajímavosti

E-shop běží na headless CMS a e-commerce platformě Edee.one. Jedná se o léty prověřené a pravidelně aktualizované řešení.

Možnost práce s tisícovkami produktů, propojení konfigurátoru s webem a e-shopem, rozesílky obchodních newsletterů.

Jakmile zákazník v konfigurátoru potvrdí objednávku, ta se rovnou odešle do výroby sklárny Moser. Po zpracování návrhu putují produkty ke svým majitelům. V případě přání mohou být zabaleny v dárkovém balení s věnováním.

FG Forrest, a.s.

Již 26 let tvoříme online business úspěšných firem

Poznejte nás