Předmětem řešení byl úplný redesign e-commerce platformy, kterou využívá
5 e-shopů včetně jednoho z největších specializovaných obchodů s dentální hygienou v Česku a na Slovensku.
Hlavním cílem projektu bylo zlepšit konverzní a obchodní výkon e-shopů a zároveň
přinést responzivní verzi platformy. S ohledem na akutní potřebu responzivity nebylo cílem hledat nejvýkonnější variantu designu, ale vytvořit moderní prostředí, které e-shopům umožní další rozvoj.
Rizika vyplývající z velké změny (úplné nahrazení starého webu novým) jsme redukovali důkladnou datovou analýzou, kvalitativním a kvantitativním uživatelským výzkumem a intenzivním kvalitativním i kvantitativním testováním od prvních draftů informační architektury, přes prototypy a grafické návrhy až po spuštěný web. Celkem proběhlo více než 30 kol kvantitativních uživatelských testování.
Přestože už původní web patřil konverzně mezi 20 % nejvýkonnějších e-shopů na
světě, redesign konverzní poměry dál zvýšil, a to o 32 % na mobilu a 38 %
na desktopu.
Obrat obou leaderů na trhu dentální hygieny meziročně vzrostl o 37 %, respektive 49 %. Po odečtení průměrného růstu z let 2016–2019 vychází, že samotný redesign zrychlil růst obratu průměrně o 150 % (mezi všemi sledovanými e-shopy). Po odečtení průměrného růstu zisku z let 2016–2019 byl celkový nárůst zisku 24 % jen vlivem redesignu. Přestože jsme na projektu strávili přes 7000 hodin a cena se pohybovala v řádu středních jednotek milionů Kč, redesign, který jsme spustili v říjnu–listopadu 2019, byl zcela zaplacený v polovině roku 2020.
Počet vyzkoušených variant
Zvýšení celkového zisku
Zvýšení celkového obratu
Zvýšení konverzního poměru
ROI 5-8 měsíců, 7000 hodin práce, 30 kol uživatelského testování, zvýšení již tak vysokého konverzního poměru. Redesign jedničky na trhu = riziko. Za mě vítězný projekt.
Tomášem Izákem, Janem Junkem a Janem Stejskalem
Je hrozně jednoduché posouvat o desítky procent výkon webů, které jsou průměrné. Posunout o desítky procent jednoho z leaderů na trhu, to je skutečná výzva.