Inspirace od WebTop100

Nazuby.cz

Nazuby.cz

Více o projektu
logo
Zvýšení obratu
37%
Zvýšení konverzního poměru
průměrně 35%
Meziroční růst zisku
40%
O projektu

Předmětem řešení byl úplný redesign e-commerce platformy, kterou využívá

5 e-shopů včetně jednoho z největších specializovaných obchodů s dentální hygienou v Česku a na Slovensku.


Hlavním cílem projektu bylo zlepšit konverzní a obchodní výkon e-shopů a zároveň

přinést responzivní verzi platformy. S ohledem na akutní potřebu responzivity nebylo cílem hledat nejvýkonnější variantu designu, ale vytvořit moderní prostředí, které e-shopům umožní další rozvoj.


Rizika vyplývající z velké změny (úplné nahrazení starého webu novým) jsme redukovali důkladnou datovou analýzou, kvalitativním a kvantitativním uživatelským výzkumem a intenzivním kvalitativním i kvantitativním testováním od prvních draftů informační architektury, přes prototypy a grafické návrhy až po spuštěný web. Celkem proběhlo více než 30 kol kvantitativních uživatelských testování.


Přestože už původní web patřil konverzně mezi 20 % nejvýkonnějších e-shopů na

světě, redesign konverzní poměry dál zvýšil, a to o 32 % na mobilu a 38 %

na desktopu.


Obrat obou leaderů na trhu dentální hygieny meziročně vzrostl o 37 %, respektive 49 %. Po odečtení průměrného růstu z let 2016–2019 vychází, že samotný redesign zrychlil růst obratu průměrně o 150 % (mezi všemi sledovanými e-shopy). Po odečtení průměrného růstu zisku z let 2016–2019 byl celkový nárůst zisku 24 % jen vlivem redesignu. Přestože jsme na projektu strávili přes 7000 hodin a cena se pohybovala v řádu středních jednotek milionů Kč, redesign, který jsme spustili v říjnu–listopadu 2019, byl zcela zaplacený v polovině roku 2020.


Hodnocení projektu
100 %

Počet vyzkoušených variant

75 %

Zvýšení celkového zisku

75 %

Zvýšení celkového obratu

100 %

Zvýšení konverzního poměru

Ondřej Ilinčev
Ondřej Ilinčev
UX & CRO Expert
ROI 5-8 měsíců, 7000 hodin práce, 30 kol uživatelského testování, zvýšení již tak vysokého konverzního poměru. Redesign jedničky na trhu = riziko. Za mě vítězný projekt.
VIDEO ROZHOVOR S

Tomášem Izákem, Janem Junkem a Janem Stejskalem

Je hrozně jednoduché posouvat o desítky procent výkon webů, které jsou průměrné. Posunout o desítky procent jednoho z leaderů na trhu, to je skutečná výzva.
Jan Junek
Jan Junek
Design Lead