Inspirace od WebTop100

Střechy Comax –⁠ nový web s jednoduchou a přehlednou strukturou

Tradiční český výrobce plechových střešních krytin Střechy Comax nás oslovil s požadavkem na komplexní redesign webu. Naším úkolem bylo navržení nových webových stránek s vhodným technickým řešením, novou strukturou, která usnadní dohledatelnost informací, a moderním designem.
3
3. místo Firemní web roku 2024
  • Agentura
    LESENSKY.CZ s.r.o.
  • Klient
    METAL TRADE COMAX, a.s.
Lorem ispum

Čeho jsme dosáhli

  • Přehledná a jasná struktura
    Zlepšení UX
  • Grafika s využitím 3D prvků
    Moderní design
  • Blog a průvodce výběrem střech
    Zlepšení SEO
  • Integrovaný překladač
    Jazykové mutace

Hodnocení experta

Celkové skóre 75 %
Celková srozumitelnost sdělení (30 %) 75 %
Vizuální zpracování (20 %) 50 %
Technické zpracování (20 %) 100 %
První dojem (30 %) 75 %

Klient

Střechy Comax

Střechy Comax jsou tradičním českým výrobcem plechových střešních krytin v Česku. Fungují pod vlastní značkou jako samostatná divize mateřské společnosti Metal Trade Comax.

Cíle projektu

Přehledná a uživatelsky přívětivá prezentace produktů a služeb společnosti (IA, UX)

Vizuálně přitažlivý a dobře zapamatovatelný design webu (podpora brandu)

Uživatelsky přívětivá a snadno ovladatelná administrace webu včetně jazykových mutací (UI)

Technická optimalizace webu - důraz na rychlost, dohledatelnost a responzivitu (UX, SEO, marketing)

Prostor pro prezentaci vlastních vzdělávacích aktivit (expert positioning)

Plně responzivní design (RWD)

Naším cílem bylo vytvořit web, který spojí moderní design s maximální uživatelskou přívětivostí a přehledností. Důraz na detail a výborná spolupráce s klientem nám umožnila dodat řešení, které plní očekávání návštěvníků a současně umožňuje bezproblémový rozvoj do budoucna.

Jana Varnerová Marketing Manager

Vizuální výstupy

  • Webová prezentace produktů i služeb
    1/4 Webová prezentace produktů i služeb
  • Responzivita a přehlednost na všech zařízeních
    2/4 Responzivita a přehlednost na všech zařízeních
  • Linkovaný podkres na stánce evokuje falcovanou střešní krytinu
    3/4 Linkovaný podkres na stánce evokuje falcovanou střešní krytinu
  • Homepage webu Comax
    4/4 Homepage webu Comax

Výsledky

100 % Spokojenost klienta

Tvorba nového webu s agenturou Lesensky.cz byla jedna velká radost. Nápady, kreativita a celková invence jejich týmu zasluhuje velkou poklonu. Důkazem toho je, že po dokončení české mutace webu jsme ihned zahájili spolupráci na mutaci anglické. Veškeré slíbené termíny byly splněny řádně a včas bez zbytečných okolků. Za naši divizi ještě jednou děkujeme za bezvadnou spolupráci!

Martin Hora Marketingový specialista, METAL TRADE COMAX, a.s. – divize STŘECHY COMAX

Realizace

Výchozí situace

Střechy Comax patří mezi přední výrobce plechových střešních krytin v Česku. Maximálně akcentují kvalitu a nadstandardní portfolio navazujících služeb. Tomuto positioningu však původní webové stránky naprosto neodpovídaly. Kromě zastaralého designu se web během let stal málo přehledným, byl přehlcený informacemi a množstvím především technických textů.

Hlavním cílem nového webu tak je akcent na jednoduchou a přehlednou strukturu prezentace produktů i služeb s důrazem na vizuální stránku a rychlou dohledatelnost požadovaných informací.



Analýza

Cílovou skupinou webu jsou primárně B2B subjekty jako stavebniny, architekti a řemeslníci, pro které je důležitá možnost snadno si ověřit základní fakta o produktu, nalézt odpovídající dokumentaci nebo informace o dodacích lhůtách. Důležitým úkolem pro nás proto bylo efektivně utřídit dostupné informace o jednotlivých produktech a službách a navrhnout zcela nový způsob prezentace s ohledem na výraznou možnost variability základních produktů.

Na základě dat z Google Analytics i konzultací jsme věděli, že na webu zcela dominuje návštěvnost z mobilních zařízení, která se dlouhodobě pohybuje kolem 80 %. Veškeré další kroky proto bylo nutné nastavit tak, aby nové webové stránky v tomto směru maximálně naplňovaly uživatelská očekávání.

Důraz na grafiku

Slabou stránkou původního webu byla nejen celková grafika a UX, ale také minimální akcent na vizuální formu prezentace jednotlivých produktů.

Pro komunikaci má klient definované logo a barevnost, z nichž jsme při tvorbě grafiky vycházeli. Soustředili jsme se především na dvě klíčové věci:

  • posun vnímání značky od technicistního pojetí na kvalitu a image, abychom podpořili žádoucí vyznění brandové komunikace,
  • vizuální stránku prezentace produktů od náhledů až po výsledné realizace.


3D vizualizace a přesnost

Vznikla tak sada 3D vizualizací, které ukazují konkrétní produkty vyskládané do náhledové plochy. Ke každé vizualizaci lze snadno přiřadit výčet klíčových vlastností daného produktu. 3D motiv každého produktu se pak promítá i do dalších navigačních prvků napříč webem, jako jsou dlaždice. Miniatury náhledů jsme využili rovněž jako filtry pro třídění referenčních projektů. Celý web provází jemný linkovaný podkres, který evokuje falcovanou střešní krytinu.

Vedle vizualizací web obsahuje také množství fotografií, ikon a nákresů. Všechny fotografie pocházejí ze zdrojů klienta, doplňkové grafické prvky vznikaly pro web na míru. Součástí prezentace každého produktu je i klíčová dokumentace, technické specifikace, barevné vzorníky, prezentace povrchových úprav nebo příslušenství. Velkou pozornost jsme věnovali atraktivitě prezentace referencí.

Struktura a UX

Návrh informační struktury vznikal pomocí nástroje Octopus.do, kompletní design a UX jsme navrhli v prostředí Figma. K oběma nástrojům měli kontinuálně přístup i zástupci klienta z marketingového a technického oddělení. Veškeré vizuální i obsahové korektury probíhaly přímo v prostředí obou nástrojů, odkud data ve fázi realizace postupně přebírali vývojáři a kodéři.

Klíčovým prvkem nové struktury bylo celkové zjednodušení webu a odstranění obsahových duplicit, zpřehlednění struktury a usnadnění dohledatelnosti důležitých informací, parametrů a dokumentů.



Obsahové zajímavosti

Web je sice primárně určen pro segment B2B, ale přesto víme, že jej, byť v menší míře, navštěvují i koncoví zákazníci, kteří zde i aktivně poptávají. Pro tyto návštěvníky jsme vytvořili přehledný průvodce výběrem střechy, který zájemcům z řad spíše laické veřejnosti pomůže vydefinovat správně požadavky pro svůj projekt.

Společnost Střechy Comax také pořádá pravidelní odborná školení pro klempíře i odborné školy, připravili jsme tedy obsahovou část věnovanou právě jim s možností snadno se přihlásit na vybraný termín konkrétního typu školení.

Správa, poptávky a jazykové mutace

Nový web jsme doporučili postavit na platformě Drupal. Na přání klienta jsme jej propojili se stávajícím systémem managementu poptávek, který zohledňuje regionalitu jednotlivých obchodníků.

Střechy Comax působí i v Německu a Velké Británii. Ačkoli to nebylo předmětem projektu, věděli jsme, že klient brzy po dokončení české verze bude chtít další jazykové mutace. I proto jsme zvolili redakční systém Drupal s uživatelsky přívětivými nástroji pro správu jazykových verzí a integrovaným překladačem DeepL. Původní stránky řešily jazykové mutace na české doméně. Nový web je aktuálně k dispozici také v angličtině. Tato verze běží na samostatné doméně comaxroofs.co.uk, ale rozhraní pro správu obou jazyků je společné. To klientovi usnadňuje celkový management webu. Do budoucna se k angličtině připojí i němčina, opět na samostatné doméně.



Výsledky a hodnocení

Webové stránky pro Střechy Comax patří svým rozsahem mezi rozsáhlejší projekty. Přesto se nám nový web podařilo díky velmi dobré oboustranné spolupráci zrealizovat během pouhých tří a půl měsíce, včetně čtrnáctidenní vánoční pauzy.

Prakticky obratem po spuštění nového webu začala vznikat jeho plnohodnotná anglická mutace, kterou se včetně všech korektur podařilo spustit během dalších přibližně pěti týdnů. Klient je celkově velmi spokojen s administračním rozhraním a celkově snadnou a přívětivou obsluhou webu i maximálním posunem v celkové image.

LESENSKY.CZ s.r.o.

Pomůžeme vám s weby, PR, marketingem i byznys strategií.

LESENSKY.CZ