Cystická fibróza je zákeřné a v podstatě neléčitelné onemocnění, které se týká relativně malého počtu pacientů, v České republice konkrétně asi 650 lidí, přičemž každý rok se narodí asi 25 nemocných dětí. Vzhledem ke vzácnosti onemocnění však stojí spíše na okraji zájmu politiků, médií, veřejnosti a v neposlední řadě zdravotních pojišťoven. A tak i když jméno nemoci cystická fibróza někdy slyšel skoro každý, téměř nikdo ovšem neví, co znamená a představuje pro samotné pacienty. Jednou z mnoha běžných aktivit, z nichž jsou v podstatě vyloučeni, je i návštěva koncertů. Rozhodli jsme se to změnit.
V podstatě jediná bezpečná možnost, jak pacient může zažít koncert svého oblíbeného muzikanta nebo kapely, je, když bude v publiku sám. Ale jediný divák je pro muzikanty obvykle ukazatel průšvihu, a nikoli povedeného koncertu! Nehledě na to, že zajištění takového koncertu rozhodně není levná záležitost… Díky spolupráci s báječnými lidmi z Kytary.cz se ale podařilo, že i nejblyštivější hvězdy hudebního nebe jako třeba Tomáš Klus nebo Chinaski přijedou zcela zdarma odehrát koncert pro jediného svého fanouška.
Produkce takového projektu je pochopitelně nesmírně náročná. A v tom spočívá další jeho unikátní stránka.
Protože co je pro jednoho náročné, je pro jiného denní chléb, spojili jsme síly s Kytary.cz. Nejúspěšnější a největší prodejci hudebních nástrojů kromě nástrojů disponují samozřejmě i zvukovou technikou, specialisty, kteří ji umí dokonale ovládat, a v neposlední řadě například také prostorem, kde se koncerty mohou odehrávat a který zároveň čeští muzikanti už znají, protože tam do jednoho jezdí nakupovat. Díky takové konstelaci se podařilo vytvořit opravdu velký a unikátní projekt, a podobný přístup hledání strategických partnerství mezi značkami dále doporučujeme nejen našim klientům.
Zásadní výsledek, potvrzující, že plán vyšel, je počet diváků hned na prvním koncertu. Byl opravdu jeden! Nicméně videa z koncertů, včetně rozhovorů s pacienty či zástupci klubu vidělo online bez placené podpory více než 30 000 dalších. A to už je vlastně vyprodaný stadion! Jako měřítko bereme také skutečnost, že fronta hudebníků a kapel, kteří se do projektu sami hlásí, čítá aktuálně desítky jmen, je tedy už pořádně dlouhá a stále roste. A není už omezená jen na české umělce.
Smysl komunikační kampaně
Relevance obsahu k danému byznysu
Naplnění cílů obsahové komunikace
Skvělý nápad, který vcelku standardní řešení "streamovaného" koncertu využil k vysvětlení základního problému lidí s cystickou fibrózou
Janem Javornickým a Filipem Černým
Obecně víme, že se podařilo získat jak rekordní příjmy z následných prodejů benefičního kalendáře, tak především podporu jednotlivých nadací.