20 % a více Každoroční růst obratu e-commerce
Digitální transformace Dentamedu (B2B)
-
AgenturaSherpas, s.r.o.
-
KlientDentamed, s.r.o.
Čeho jsme dosáhli
-
Každoroční růst obratu e-commerce20 % a více
-
Snížení celkových nákladů na marketingO čtvrtinu
-
Klíčových portálů a aplikací5
-
Hodnota generovaných leadů100+ milionů
Klient
Dentamed, s.r.o.
Cíle projektu
Identifikovat potřeby digitálních zákazníků
Naplnit očekávání zákazníků od digitálu
Získávat díky digitálu nový byznys
Zvyšovat obrat na online zákazníka
Dlouhodobou spolupráci s Dentamedem považuji za nejkomplexnější projekt, který má Sherpas na svědomí. K úspěchu bylo nejen potřeba doručit špičkové výstupy v rámci našich kompetencí digitálního marketingu a designu, ale především naučit Dentamed digitálně přemýšlet, motivovat a inspirovat zaměstnance ke změně mindsetu a v neposlední řadě vyřešit mnoho technologických a systémových neduhů a dluhů z minulosti.
Vizuální výstupy
Výsledky
O čtvrtinu Snížení celkových nákladů na marketing
5 Klíčových portálů a aplikací
100+ milionů Hodnota generovaných leadů
Po prvním workshopu dokázali Sherpas vytáhnout to podstatné a udělat jasnou vizi a jasný plán, kam bychom měli směřovat. Pro Dentamed to byla obrovská výzva, protože se jednalo o komplexní změnu myšlení a přístupu. Všechny ty plány se postupně staly realitou a prostě to funguje!
Realizace
Výzva
Trh stomatologů prochází velmi silnou generační obměnou, kdy se požadavky, potřeby a očekávání nové generace stomatologů diametrálně liší od systému fungování zavedených stomatologických praxí. Klíčovou roli samozřejmě hraje digitál, který musí skvěle fungovat nejen jako informační a marketingový kanál, ale především jako kanál obchodní, který přímo generuje byznys či prospekty.
Vedení Dentamedu si tuto situaci na trhu včas uvědomilo a aktivně hledalo cestu, jak se na budoucí novou realitu připravit s cílem ještě více posílit pozici jedničky na trhu. Proto hledalo partnera, který by firmu dokázal celou transformací úspěšně provést.
Bylo jasné, že půjde o náročný proces, který bude zahrnovat nejen investice do vzniku nových moderních digitálních řešení, ale především změny interních procesů a systémů a s tím související nutné změny mindsetu zaměstnanců firmy.
Klíčové prvky digitálního ekosystému
Multikanálové pokrytí celé zákaznické cesty
Největší výzvou a zároveň svatým grálem je dokázat v B2B dokonale pokrýt kompletní zákaznickou cestu od identifikace potenciálního zákazníka přes prodejní proces až po fázi ponákupní podpory. Toho nelze docílit, aniž se podaří dokonale lidsky a procesně provázat obchod, produkt a marketing. To byla asi největší výzva projektu, kterou se u Dentamedu podařilo zvládnout.
V současném stavu tak má Dentamed nástroje na identifikaci potenciálního zákazníka v rané fázi jeho nákupního rozhodování (mnohem dříve, než poptá konkrétní řešení).
Každého takového zákazníka dokáže Dentamed přesně zacílit personalizovaným sdělením, a tím ovlivňovat jeho rozhodovací proces. Důležitou úlohu hraje i schopnost vytvářet velmi kvalitní odborný obsah – ať už v podobě videoobsahu, odborných eventů či článků.
V samotné nákupní fázi zákaznické cesty je pro Dentamed klíčová dovednost na reklamní aktivity zaměřené na získání leadu okamžitě navázat osobním kontaktováním potenciálního zákazníka ze strany call centra nebo obchodníka.
Precizní account based marketing a segmentace
Data, využití personalizovaných komunikačních kanálů a skvělé možnosti segmentace zajišťují, že marketingové investice směřují cíleně pouze do relevantních B2B zákazníků. Dentamed dokáže v reálném čase segmentovat na základě nákupní historie, životní fáze zákazníka, aktuálního chování na webu, velikosti či odborné specializace klienta. Každý zákazník na stejném webu může být oslovený jiným aktivačním sdělením. Stejně tak rozesílky v e-mail marketingu jsou silně personalizované a segmentované, což bez problémů dovoluje rozesílat zákazníkům i tři e-maily týdně, aniž hrozí přehlcení zákazníků a jejich odhlášení z odběru.
Moderní zákaznické portály a řešení
Základními stavebními kameny digitálního Dentamedu jsou samozřejmě moderní zákaznické portály, které striktně vycházejí z identifikace potřeb zákazníků a kladou maximální důraz na dosažení skvělé klientské zkušenosti. V rámci celého řešení se postupně realizovaly následující kroky:
- vznik samostatného leadgen webu pro velké stomatologické přístroje,
- silná modernizace funkcionalit i designu e-shopu se spotřebním materiálem,
- vytvoření nového portálu vzdělávání,
- interní aplikace pro call centrum a lead management,
- odborné obsahové weby pro stomatologické specializace.
Všechny tyto samostatně stojící portály sdílejí jednotnou identitu značky a jsou plynule provázány, takže nenechávají zákazníka na pochybách, že je stále v prostředí Dentamedu. Takto rozsáhlý ekosystém už nelze snadno udržovat bez robustního design systému, který pomáhá v jakékoli části digitálního prostředí Dentamedu udržovat jednotný vzhled, feeling a zákaznickou zkušenost.