52% Zvýšení počtu leadů z Google Ads o
CARNEXT - Digitalizace prodeje aut pomocí automatizace online marketingu
-
AgenturaAITOM Digital s.r.o.
-
KlientLeasePlan ČR, s. r. o.
Čeho jsme dosáhli
-
Zvýšení počtu leadů z Google Ads o52%
-
Snížení nákladů na Google Ads o50%
-
Míra okamžitého opuštění klesla o44,2%
-
Počet navštívených stránek z Google Ads vzrostl o38,5%
-
Průměrná doba relace z Google Ads vzrostla o69%
-
Konverzní poměr odeslaných formulářů z Google Ads vzrostl o204,8%
Hodnocení experta
Celkové skóre | 88 % |
Inspirativnost řešení (25 %) | 100 % |
Udržitelnost řešení (25 %) | 75 % |
Exekuce řešení (25 %) | 75 % |
Konkrétní měřitelné výsledky (25 %) | 100 % |
Klient
LeasePlan ČR, s. r. o.
Cíle projektu
Převzít online komunikaci od centrály z Holandska a dosáhnout alespoň stejné výsledky s polovičními náklady
Tento projekt je ukázkovým příkladem, jak se dá chytře pracovat s daty, které mají firmy k dispozici, ale často je vůbec neumí využít. Automatizací procesů pak lze významně ušetřit na pracnosti při správě kampaní a dosáhnout tak maximální efektivnosti v online marketingu.
Vizuální výstupy
Výsledky
50% Snížení nákladů o
Díky agentuře AITOM a její práci s daty jsme ve velmi krátké době dokázali dosáhnout mnohonásobně lepších výsledků v porovnání s předchozím obdobím v minulém roce, kdy jsme celé nastavení digitální komunikaci přebírali ze zahraničí. Špičková znalost analytiky přispívá k přesnému cílení na konkrétní uživatele. Automatizace kampaní celkově zjednodušuje práci, zlepšuje výsledky a samozřejmě dochází i k finančním úsporám. Je radost pracovat s daty, pokud víte, jak na to.
Realizace
Zadáním bylo převzít správu online marketingu a dosáhnout alespoň stejné výsledky s méně než polovičními náklady, než dosáhla správa dosavadní (podrobněji viz níže). Na otestování proveditelnosti tohoto požadavku jsme měli 3 měsíce. Hlavními argumenty, na kterých měl online marketing stát, byly spolehlivost firmy, dobrá pověst, skvělé reference (hodnocení 9 z 10 na Googlu patří mezi nejlepší v ČR). Zadání bylo specifické svou strukturou - Carnext je zároveň obchodní web a zároveň e-shop. Nákupní proces je vzhledem k produktu komplikovaný. Zákazník může na webu zanechat lead a čekat na kontakt od obchodníka nebo automobil přímo objednat v e-shopu. Cílem kampaně pak bylo vytěžit na maximum obě konverzní cesty.
Největší mezeru v dosavadních kampaních klienta jsme viděli ve špatném využití vyhledávací reklamní sítě (pouze obecnější inzeráty) a příliš velkém utrácení v obsahové síti. Naplánovali jsme a klientovi představili proces, jak online marketing úspěšně řídit prostřednictvím automatizace a pokročilé práce s daty a tím ušetřit až 2/3 celkových nákladů při dosažení minimálně stejných výsledků. Největší problém v inzerci ojetých vozů je aktuálnost inzerátů ve spojení s unikátními parametry každého jednotlivého vozu. To platí tehdy, pokud chce firma hrát fér a nelákat na nereálné nabídky, anebo pokud se nespokojí jen s obecnými inzeráty. Museli jsme tedy vyřešit zobrazování relevantních inzerátů se správnými údaji o konkrétním voze(který co nejvíce odpovídal vyhledávanému dotazu) a zároveň zajistit, aby daný vůz byl v čase zobrazení inzerátu skutečně dostupný. S tím vším také minimalizovat nutnou práci PPC specialisty. Řešením bylo pracovat detailně s feedy a kompletně dynamizovat inzeráty.
Vyžádali jsme si od klienta marketingový feed, který obsahoval všechna prodávaná auta i s jejich parametry. Bohužel jsme zjistili, že v tomto feedu nejsou data o aktuální dostupnosti a stavech z obchodního procesu. Marketing a obchod nebyl dostatečně technicky propojen, museli jsme tedy překlenout tuto mezeru vlastními silami. Od centrály jsme si vyžádali ještě CRM feed, ve kterém byly tyto informace. Vytvořili jsme si mini aplikaci, ve které jsme mapovali různé stavy obchodního procesu a dostupnosti ze CRM feedu s údaji o konkrétním vozidle z marketingového feedu. Výsledný feed jsme následně posílali do aplikace PPC Bee, ve které se nastavila kompletní dynamizace textových inzerátů. V inzerátu se tak objevilo: typ vozu, cena, rok výroby, typ převodovky, počet najetých km a měsíční splátky od. Pro konkrétnější dotazy (např. Škoda Octavia 1.6 TDI Style) jsme tak mohli nabízet velmi relevantní inzeráty s konkrétními informacemi. Hlavně se ale už nikdy nestalo, že by člověk klikl na inzerát vozu, který již není v nabídce.
Cíl byl nejen splněn, ale také výrazně překonán. S polovičními náklady jsme za 10 měsíců roku 2021 zvedli výkon PPC kampaní v Google Ads o 52%. Relevance inzerátů se projevila na všech podpůrných metrikách: Míra okamžitého opuštění klesla o 44,2%, počet navštívených stránek vzrostl o 38,5%, průměrná doba trvání relace vzrostla o 69% a konverzní poměr odeslaných formulářů vzrostl o 204,8%.