Moderní prezentace Promet Group
Sebevědomé webové prezentace pro čtvrtou největší rodinnou průmyslovou firmu v ČR - Promet Group
-
AgenturaBlueGhost.cz, s.r.o.
-
KlientPROMET GROUP a.s.
Čeho jsme dosáhli
-
JEDNOTNÝ VIZUÁL
-
MULTISHOP
-
TECHNICKÉ ŘEŠENÍ
Klient
Promet Group
Cíle projektu
Umožnění jednoduché správy desíti webů z jedné administrace
Vizuální sjednocení internetové prezentace všech společností ve skupině Promet Group
Celá prezentace je postavena na autentických fotografiích a videích, které vznikly přímo v provozech
Nastavení sdílení prvků mezi jednotlivými weby z technického hlediska a sdílení jazykových mutací
„Nejvíce si na celé spolupráci vážím zaměření klienta na kvalitu realizace. V retrospektivním pohledu na celý projekt je nejzajímavějším výstupem úspěšné sjednocení desítky webů do jedné platformy. Nyní každý návštěvník webů vidí jednotnou identitu celé rozsáhlé skupiny."
Vizuální výstupy
Výsledky
Weby pro 9 dceřinných společností
Správa 10 webů z 1 administrace
Jednotná nová vizuální identita
Autentická videa
Autentické fotografie
Velmi si ceníme komunikace a každodenní podpory od BlueGhost. Dokázali předložit všech deset plánovaných webových stránek ve stanoveném termínu, které jsou funkční a spolehlivé a lze je snadno spravovat prostřednictvím jednoho vstupu do administrace. BlueGhost nám nabídl v rámci výběrového řízení nejlepší poměr cena vs. výkon v porovnání s ostatními dodavateli. Tým je velmi vstřícný k zpětné vazbě, harmonogramům a dotazům. Oceňujeme poskytovatele služeb za jeho spolehlivost a řešení orientovaný přístup.
Realizace
BlueGhost realizoval kompletní webovou prezentaci pro skupinu Promet Group, čtvrtou největší rodinnou firmu v Česku podle časopisu Forbes.
BlueGhost pro skupinu Promet Group a její dceřiné společnosti realizoval kompletní webovou prezentaci, tedy design a vývoj celkem deseti prezentačních webů, které vizuálně a komunikačně odpovídají postavení společnosti na lokálním i evropském trhu.
Zadání: Vytvořit jednotnou a sebevědomou prezentaci mateřské společnosti Promet Group a jejich 9 dceřiných společností
Původní internetová prezentace skupiny byla značně zastaralá po stránce technické, vizuální i obsahové. Weby nebylo možné jakkoliv editovat či na ně nahrávat nové materiály. Cílem projektu bylo nahradit dřívější webové prezentace novým a jednotným řešením.
Výběrové řízení, ve kterém BlueGhost uspěl, poptávalo návrh redakčního systému, který bude prezentovat později definovaný obsah v předem určených kategoriích. Zadavatel požadoval maximální možnost vlastní editace webových stránek a také v dnešní době již samozřejmá kritéria jako je optimalizace webu pro vyhledávače, bezpečnostní certifikáty či plná responzivita pro pohodlné zobrazení webu na různých zařízeních.
Dalším požadavkem bylo respektování grafického manuálu skupiny Promet Group, tedy zejména postavení vizuálního řešení na definovaných firemních barvách, které do té doby sloužily jako hlavní jednotící prvek celé skupiny.
Hlavním cílem realizace bylo odprezentovat podobu a charakter Promet Group
Výsledný dojem odpovídá skutečnosti, že se jedná o významnou skupinu, která nabízí svým obchodním partnerům profesionální služby nejen v hlavních oblastech svého působení, ale také v možnostech synergie s dceřinými společnostmi. Skupina Promet Group a její dceřinky jsou sehraný tým schopný rychle a efektivně spolupracovat v širokém spektru oborů.
Brand a design
Pro korektní uchopení identity celého koncernu Promet Group bylo velmi důležité zpracovat brand positioning. Brand positioning zachycuje hodnoty a identitu Promet Group, které je potřeba v internetové prezentaci vystihnout, vyjádřit a přenést ke koncovým návštěvníkům webu. Tohoto úkolu se s potřebnou péčí zhostila Barbora Kubátová, vedoucí kreativního oddělení, která vedla nejen tvorbu samotného dokumentu, ale také spolupracovala na přípravě klíčových sdělení a sloganů pro web mateřské společnosti.
Vzhledem k nelehkému zadání a potřebě precizního výsledku si vzal celý kreativní proces pod svá křídla Lukáš Pilka, kreativní ředitel BlueGhostu. Na základě rozsáhlé rešeršní činnosti konkurence působících na poli strojírenství a metalurgie po celém světě vytvořil unikátní finální návrh realizace. Aplikaci nastavených grafických standardů na další webové prezentace měl poté v gesci seniorní grafický designer Dominik Sušila, pro kterého se tento projekt stal jednou z největších realizací, která ho provází celým působením v BlueGhostu.
Cílové skupiny webu Promet Group a dceřiných firem se do velké míry překrývají, což umožňovalo prezentaci velmi dobře zacílit a sjednotit
Každé hlavní cílové skupině je věnována jedna sekce na hlavní stránce webu, které díky tomu personalizovaně komunikují klíčovým uživatelům nejdůležitější obsah, který hledají. První cílovou skupinou jsou současní a budoucí zákazníci společnosti. Těm je potřeba servírovat informace o dodávaných produktech a dalších možnostech spolupráce – to znamená představit šíři působení jak samotné firmy, tak celé skupiny Promet. Tyto uživatele také zajímají informace o historii firmy, její vize, mise a hodnoty.
Druhou skupinou jsou mezinárodní korporace, banky a obchodní partneři. Dále také organizace a jednotlivci zajímající se o udržitelnost a ekologické hodnoty společnosti Promet Group. Toto publikum nejčastěji navštěvuje prezentaci mateřské společnosti.
Třetí, neméně důležitou, cílovou skupinou jsou zájemci o práci v jednotlivých podnicích. Těm jsou prezentovány hodnoty společnosti v oblasti péče o zaměstnance, široké firemní benefity, sponzoringu a aktivity Nadace Promet Group, která byla vytvořena za účelem podpory zaměstnanců v obtížných životních situacích.
Nejdříve prezentace Promet Group, poté dceřiné weby Stecomtra a Promet Logistics
Vzhledem k tomu, že projekt zahrnoval celkem deset webů, bylo potřeba postupovat velmi systematicky. První byl na řadě samozřejmě web mateřské společnosti Promet Group. Následovala prezentace divize Promet Logistics a web společnosti Stecomtra.
Stecomtra se v grafické podobě odlišuje od všech ostatních použitím červené barvy místo typické modré. Červená barva je dědictvím z období před rokem 2017, kdy společnost nespadala pod Promet Group. I přes odlišnou barevnost je web postaven na stejných prvcích, a proto zapadá do jednotné prezentace skupiny.
Úspěšně vypořádaným technickým oříškem byla příprava webu Promet Czech, následovaly Kofing a Vamoz
Promet Czech se zabývá dodávkami metalurgických surovin a byl zde požadavek na reprezentaci velkého množství technických dat. Na základě UX rešerše byl vybrán vhodný rámec tabulkové prezentace a ten optimalizován i pro zařízení s menší obrazovkou.
Pokračovalo se realizacemi pro společnosti Kofing a Vamoz. Kofing se věnují generálnímu dodavatelství v oblasti hutního, slévárenského a strojírenského průmyslu. Vamoz realizující zejména zakázky v oblasti průmyslového pozemního stavitelství. Při těchto realizacích se paleta webových prvků rozšířila o možnost prezentovat samostatné projekty, neboť bylo třeba poukázat na unikátní počiny, jako například stezky v oblacích či prostory Muzea Tatra v Kopřivnici.
Závěrečnou výzvou byly weby Promet Foundry, Promet Prefix, Tawesco a Tawesco Automotive
Promet Foundry a Prefix vyrábějí zejména odlitky a svařence a zajišťující jejich obrábění a povrchové úpravy. Tyto weby prezentují také technologické možnosti a know-how, které jsou společnosti schopny do projektů vnést.
Na závěr celého, více než dvouletého období tvorby webů, čekaly BlueGhost dvě náročnější realizace, weby společností Tawesco a Tawesco Automotive. Prezentují technické a strojní možnosti výroby pro různá průmyslová odvětví, zejména však pro automobilový průmysl, železnici a zemědělskou a lesní techniku. Web Tawesco je proto členěn do dvou perspektiv podle nabízených produktů a služeb, a také podle odvětví, pro které jsou tyto výrobky určeny.