o 49 % Vyšší proklikovost
Edukace zákazníků v e-mailingu Megapixelu pomocí SmartEmailingu
-
AgenturaSmartEmailing (SmartSellling a.s.)
-
KlientMegapixel.cz
Čeho jsme dosáhli
-
Vyšší proklikovosto 49 %
-
Umístění na WebTop1001. místo
-
Prohloubení vztahů se zákazníkynevyčíslitelné
-
Chytrý automatizovaný mechanismusjednoduchý na obsluhu
Hodnocení experta
Celkové skóre | 65 % |
Dopad na zákazníka (40 %) | 75 % |
Celková strategie kampaně (40 %) | 50 % |
Výkonnostní metriky (20 %) | 75 % |
Klient
Megapixel.cz
Cíle projektu
Propojit e-mailing s edukativním a inspirativním obsahem z online magazínu Megapixelu
Vymyslet mechanismus pro personalizované doručování obsahu magazínu příjemcům e-mailingu
Doručovat příjemcům e-mailingu obsah na základě jejich preferencí a akcí na webu Megapixelu
Dlouhodobě a udržitelně doporučovat obsah i v automatizačních scénářích
Podílet se na budování angažované a věrné fotografické komunity a spoluvytvářet lovebrand Megapixel
„Recyklovat“ už jednou vytvořený obsah magazínu pro další medium (e-mail)
Ve SmartEmailingu zastáváme názor, že chytře řešený a automatizovaný e-mailing dokáže vybudovat dlouhodobý, profitující a udržitelný vztah se zákazníky. Základem je osvícený klient, který má dostatek motivace i dat, a těmto datům o svých zákaznících se rozhodne naslouchat. Právě takovou symbiózu jsme našli s klientem Megapixel.
Vizuální výstupy
Výsledky
1. místo Umístění na WebTop100
Chytrý automatizovaný mechanismus Příjemci e-mailu odešle personalizovaný obsah z magazínu
Jednoduchý skriptovaný prvek Klient nemusí ovládat skriptovací jazyk, skript vkládá snadno v šabloně SmartEmailingu
Do budoucna plánujeme v personalizaci pokročit ještě dále a těšíme se, kam až se nám v péči o zákazníka touto formou podaří společně se SmartEmailingem dojít.
Realizace
Naslouchat datům o svých zákaznících a dokázat je využít pro budování dlouhodobých a profitujících vztahů a edukaci. Přesně to se podařilo Megapixelu se SmartEmailingem. Se společným řešením automatizace a edukace v e-mailech vyhráli WebTop100 2022 v kategorii Retenční marketing.
O co šlo? Obsah z online magazínu Megapixelu se díky chytrému řešení do e-mailů vkládá automatizovaně a přizpůsobuje se preferencím zákazníka v reálném čase. Co konkrétně zafungovalo v e-mailingové kampani Megapixelu?
Jednoduchý skript na pár kliknutí
Cíl byl jasný – nabízet příjemcům newsletteru personalizovaný a aktuální obsah z online magazínu Megapixelu, proto jsme vytvořili chytrý skriptovaný prvek. Do šablony ve SmartEmailingu se vkládá podobně jednoduše jako třeba obrázek a každému zákazníkovi vybere článek z magazínu na míru. Například – pokud zákazník tíhne ke značce Olympus, nemine ho e-mailing s vybraným článkem „5 objektivů, které jsem si zamiloval“, který se této značce věnuje. Skript navíc pracuje s nejaktuálnějšími daty a obsah doporučí až v okamžiku odeslání e-mailu, a samozřejmě funguje i v automatizačních scénářích.
Inspirativní a personalizovaný obsah
Obsahové newslettery získávají na oblíbenosti, a potvrdila to i kampaň Megapixelu. E-maily s personalizovaným obsahem totiž dosáhly o 49 % vyšší proklikovosti než standardní produktové newslettery. Čím to? Příjemcům nabízíme jen takový obsah, který je zajímá. Ale kampaň má mnohem větší ambice – budovat se zákazníky dlouhodobé vztahy a získat punc inspirativního média ve svém oboru.
Sbírání a zpracovávání aktuálních dat o zákaznících
Základem úspěchu je neusnout na vavřínech a neustále sbírat nejaktuálnější data o nákupech zákazníků a jejich preferencích. Důležitá je proto každodenní synchronizace a aktualizace informací o zákaznících, ale i obsahu v magazínu. Zjistili jsme, že u e-mailů, kde jsme preference zákazníka znali a doporučili mu obsah na míru, byla proklikovost o 5 % vyšší než u příjemců, než u příjemců, u nichž afinitu ke konkrétní značce nebylo možné určit. Takoví zákazníci pak dostávají ze stejného skriptovaného prvku náhodný nebo ručně vybraný obsah z online magazínu.
A/B testování
Že teorie funguje v praxi, jsme ověřili velkým A/B testem. A tak jsme (kromě zmíněného 49% nárůstu proklikovosti) zjistili, že obsahový e-mailing dosahoval v konverzích 98% výkonu průměrného produktového newsletteru, a navíc – produktové e-maily doprovázené obsahovými bloky s články zaznamenaly o 15 % vyšší proklikovost než čistě produktové newslettery.
Spolupráce poháněná motivací
A to je nakonec stejně to nejdůležitější. Mezi SmartEmailingem a Megapixelem fungovala skvělá symbióza, díky které kampaň vznikla a sklidila úspěch na WebTop100.