Inspirace od WebTop100

Edukace zákazníků v e-mailingu Megapixelu pomocí SmartEmailingu

Naslouchat datům o svých zákaznících a dokázat je využít pro vzdělávání a budování dlouhodobých a profitujících vztahů. Přesně to se podařilo Megapixelu se SmartEmailingem. Se společným řešením chytré automatizace a edukace v e-mailech nakonec vyhráli WebTop100 2022 v kategorii Retenční marketing.
1
1. místo Retenční marketing roku 2022
Lorem ispum

Čeho jsme dosáhli

  • Vyšší proklikovost
    o 49 %
  • Umístění na WebTop100
    1. místo
  • Prohloubení vztahů se zákazníky
    nevyčíslitelné
  • Chytrý automatizovaný mechanismus
    jednoduchý na obsluhu

Hodnocení experta

Celkové skóre 65 %
Dopad na zákazníka (40 %) 75 %
Celková strategie kampaně (40 %) 50 %
Výkonnostní metriky (20 %) 75 %

Klient

Megapixel.cz

Vášeň pro digitální fotografii otevřela v roce 2001 Tomáši Matějčekovi a Janu Zajíci nové dveře do podnikání. Založili Megapixel – původně jednu prodejnu v Žitné ulici v Praze, chvilku nato i web. Dnes má společnost otevřené pobočky v Praze, Brně i Ostravě, pořádá fotosoutěž Rok s Megapixelem a za e-shop sbírá jedno ocenění za druhým – několikrát v řadě 1. místo o nejlepší e-shop v soutěži WebTop100, první příčka na SHOP ROKU a další.

Cíle projektu

Propojit e-mailing s edukativním a inspirativním obsahem z online magazínu Megapixelu

Vymyslet mechanismus pro personalizované doručování obsahu magazínu příjemcům e-mailingu

Doručovat příjemcům e-mailingu obsah na základě jejich preferencí a akcí na webu Megapixelu

Dlouhodobě a udržitelně doporučovat obsah i v automatizačních scénářích

Podílet se na budování angažované a věrné fotografické komunity a spoluvytvářet lovebrand Megapixel

„Recyklovat“ už jednou vytvořený obsah magazínu pro další medium (e-mail)

Ve SmartEmailingu zastáváme názor, že chytře řešený a automatizovaný e-mailing dokáže vybudovat dlouhodobý, profitující a udržitelný vztah se zákazníky. Základem je osvícený klient, který má dostatek motivace i dat, a těmto datům o svých zákaznících se rozhodne naslouchat. Právě takovou symbiózu jsme našli s klientem Megapixel.

Jan Krčmář Vedoucí oddělení Specialistů ve SmartEmailingu

Vizuální výstupy

  • Příklad doporučeného článku v automatizovaném e-mailu odeslaném na základě prohlížení produktů. Článek “5 objektivů Olympus…” je automaticky doporučen zákazníkovi dle jeho předešlých nákupů značky Olympus.
    1/3 Příklad doporučeného článku v automatizovaném e-mailu odeslaném na základě prohlížení produktů. Článek “5 objektivů Olympus…” je automaticky doporučen zákazníkovi dle jeho předešlých nákupů značky Olympus.
  • Náhled Magazínu Megapixel
    2/3 Náhled Magazínu Megapixel
  • Tým SmartEmailingu a Megapixelu na vyhlášení WebTop100
    3/3 Tým SmartEmailingu a Megapixelu na vyhlášení WebTop100

Výsledky

o 49 % Vyšší proklikovost

1. místo Umístění na WebTop100

Chytrý automatizovaný mechanismus Příjemci e-mailu odešle personalizovaný obsah z magazínu

Jednoduchý skriptovaný prvek Klient nemusí ovládat skriptovací jazyk, skript vkládá snadno v šabloně SmartEmailingu

Do budoucna plánujeme v personalizaci pokročit ještě dále a těšíme se, kam až se nám v péči o zákazníka touto formou podaří společně se SmartEmailingem dojít.

Megapixel.cz

Realizace

Naslouchat datům o svých zákaznících a dokázat je využít pro budování dlouhodobých a profitujících vztahů a edukaci. Přesně to se podařilo Megapixelu se SmartEmailingem. Se společným řešením automatizace a edukace v e-mailech vyhráli WebTop100 2022 v kategorii Retenční marketing.

O co šlo? Obsah z online magazínu Megapixelu se díky chytrému řešení do e-mailů vkládá automatizovaně a přizpůsobuje se preferencím zákazníka v reálném čase. Co konkrétně zafungovalo v e-mailingové kampani Megapixelu? 

Jednoduchý skript na pár kliknutí

Cíl byl jasný – nabízet příjemcům newsletteru personalizovaný a aktuální obsah z online magazínu Megapixelu, proto jsme vytvořili chytrý skriptovaný prvek. Do šablony ve SmartEmailingu se vkládá podobně jednoduše jako třeba obrázek a každému zákazníkovi vybere článek z magazínu na míru. Například – pokud zákazník tíhne ke značce Olympus, nemine ho e-mailing s vybraným článkem „5 objektivů, které jsem si zamiloval“, který se této značce věnujeSkript navíc pracuje s nejaktuálnějšími daty a obsah doporučí až v okamžiku odeslání e-mailu, a samozřejmě funguje i v automatizačních scénářích.

Inspirativní a personalizovaný obsah

Obsahové newslettery získávají na oblíbenosti, a potvrdila to i kampaň Megapixelu. E-maily s personalizovaným obsahem totiž dosáhly o 49 % vyšší proklikovosti než standardní produktové newslettery. Čím to? Příjemcům nabízíme jen takový obsah, který je zajímá. Ale kampaň má mnohem větší ambice – budovat se zákazníky dlouhodobé vztahy a získat punc inspirativního média ve svém oboru.

Sbírání a zpracovávání aktuálních dat o zákaznících

Základem úspěchu je neusnout na vavřínech a neustále sbírat nejaktuálnější data o nákupech zákazníků a jejich preferencích. Důležitá je proto každodenní synchronizace a aktualizace informací o zákaznících, ale i obsahu v magazínu. Zjistili jsme, že u e-mailů, kde jsme preference zákazníka znali a doporučili mu obsah na míru, byla proklikovost o 5 % vyšší než u příjemců, než u příjemců, u nichž afinitu ke konkrétní značce nebylo možné určit. Takoví zákazníci pak dostávají ze stejného skriptovaného prvku náhodný nebo ručně vybraný obsah z online magazínu.

A/B testování

Že teorie funguje v praxi, jsme ověřili velkým A/B testem. A tak jsme (kromě zmíněného 49% nárůstu proklikovosti) zjistili, že obsahový e-mailing dosahoval v konverzích 98% výkonu průměrného produktového newsletteru, a navíc – produktové e-maily doprovázené obsahovými bloky s články zaznamenaly o 15 % vyšší proklikovost než čistě produktové newslettery

Spolupráce poháněná motivací

A to je nakonec stejně to nejdůležitější. Mezi SmartEmailingem a Megapixelem fungovala skvělá symbióza, díky které kampaň vznikla a sklidila úspěch na WebTop100.


SmartEmailing (SmartSellling a.s.)

Edukace zákazníků v e-mailingu Megapixelu pomocí SmartEmailingu

Podívat se na celou případovou studii